Skip to main content

Hier mogen jullie wensen droppen voor nieuwe radio- en TV-zenders in 2026

• December 14, 2025
  • 123 reacties
  • 1788 keer bekeken

Toon eerste bericht

123 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

Now 90's is er ook. Zie m'n screenshot. ​@JG van Straten 

Er lijkt geen Now 00's te zijn.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • December 23, 2025

Het zijn leuke TV zenders (alleen via internet streams te bekijken):

- Now 80s

- Now 90s 00s

KPN had nogmaals een betere deal kunnen sluiten met Muziekkiosk. En wie weet in de toekomst (leest U even mee Erik de Zwart en heren van Muziekkiosk):

- Top40 TV 80s

- Top40 TV 90s 00s

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Ik ben na meer dan 10 jaar glasvezel terug naar de coax concurrent gewisseld en ik zag meteen het gemis van KPN weer: de zeer ruime selectie, gratis te bekijken, regionale (misschien verwend mbt andere regio's) en alle provinciale zenders. Ik had het "Duits pakket", maar ik mis de zenders daarin nog niet. Objectief gezien vind ik dat de coax concurrent daar een voorsprong heeft.  

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 24, 2025

Ik begrijp je helemaal Jojootje. Ook in de Ziggo go app zijn alle regionale en tientallen lokale televisie zenders te zien. Ook beschikbaar voor Apple TV. Allemaal dingen die KPN nog niet voor elkaar heeft.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Deze zender is helemaal niet bij Ziggo ​@TDN 

Je ziet bij mijn screenshot dat deze zender hebben kanaal nummers 1100 en 1200. Deze zijn sinds paar maanden te vinden via opnieuw scannen op coax. De kanalen boven 1000 zijn vermoedelijk in DVB-I standaard.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

DVB-I, had ik (persoonlijk) nog nooit van gehoord.

Weer iets geleerd.

Wat is een DVB-I?

DVB-I integreert uitzend- en breedbanddiensten in één uniforme programmagids . Het maakt naadloos schakelen tussen traditionele en gestreamde kanalen mogelijk, ondersteunt dynamische content zoals pop-upkanalen en zorgt voor logische kanaalnavigatie op verschillende apparaten.

• December 24, 2025

Deze zender is helemaal niet bij Ziggo ​@TDN 

Je ziet bij mijn screenshot dat deze zender hebben kanaal nummers 1100 en 1200. Deze zijn sinds paar maanden te vinden via opnieuw scannen op coax. De kanalen boven 1000 zijn vermoedelijk in DVB-I standaard.

Ziggo (lees de kabel) heeft toch echt helemaal geen kanalen met dergelijke cijfers hooguit ooit voor de radiokanalen, Ik zag die kanalen al sinds 2021  op mijn Samsung zonder een Coaxkabel in de TV. Bijna elk TV merk heeft nu een soortgelijke dienst. Ik heb dat TV plus van Samsung uitgezet. 

Ik ben heel benieuwd of TDN deze kanalen ook vind zonder een coax in de TV.

TvG2016
Helper
  • December 26, 2025

Neem deze kanalen worden door Samsung en LG automatisch toegevoegd als de televisie aan internet is gekoppeld. Heeft niets met Ziggo of welke andere provider te maken. Is het FAST aanbod. In principe kunnen ook KPN klanten naar deze zenders kijken als zij een LG of Samsung televisie hebben en deze goed instellen.

Alle NOW kanalen, SBS Classic en Top 40 TV themakanalen zijn dan ook FAST kanalen en niet voor providers beschikbaar. Is een heel ander verdienmodel en manier van doorgifte.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • December 26, 2025

En ook op Philips TV's. Het aanbod is in het afgelopen jaar enorm uitgebreid. Zo af- en toe zap ik door die kanalen heen. Heel veel filmkanalen en inderdaad ook wat muziekzenders. 

Een jaar geleden waren het er nog maar vijftien, inmiddels over de 100.

https://www.sat4all.com/forums/topic/382120-samsung-tv-plus-adds-ae-channels/

Now 90's is er ook. Zie m'n screenshot. ​@JG van Straten 

Er lijkt geen Now 00's te zijn.

Je hebt Now 70's , Now 80's, Now 90's & 00's en Now Rock.  Die zenders zijn daarnaast ook via de Astra 2 te zien. 

https://nl.kingofsat.net/pos-28.2E

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

Op mijn Samsung staat in de gids Now 90's.

Maar als je 'm aanzet is het Now Rock.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • December 26, 2025

Een tijdje terug waren Now 90's en Now 00's nog aparte zenders. Die zijn samengevoegd en daar is nu NOW Rock voor terug als vierde Now-zender. (Ruim een half jaar geleden alweer…..)   

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 26, 2025

Het is idd via internet, ik heb net de ethernet kabel uit de TV getrokken, na 1min kwam de melding geen internet verbinding, en de zender stopt met muziek. Het was een foute aanname van me omdat deze zender bij scannen van DVB-C mee kwamen en bij zenderlijst van DVB-C toegevoegd waren.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • December 26, 2025

Ik heb geen DVB-C. Bij mij staan ze in de zenderlijst van DVB-T. Maar uiteraard loopt de aanlevering via internet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

Dito hier. Samsung tv. NPO via DVB-T2. En daar waren, alweer enkele jaren geleden, ineens de Samsung TV PLUS kanalen bij.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • December 26, 2025

Een tijdje terug waren Now 90's en Now 00's nog aparte zenders. Die zijn samengevoegd en daar is nu NOW Rock voor terug als vierde Now-zender. (Ruim een half jaar geleden alweer…..)   

En dan heb je bv ook nog Your 60's, Your 70's en Your 80's.

De keuze is eindeloos….

https://www.broadbandtvnews.com/2025/09/29/samsung-tv-plus-adds-dutch-football-and-music-fast-channels/?mc_cid=9ef4b0e517&mc_eid=81e698e4f0

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 26, 2025

Neem deze kanalen worden door Samsung en LG automatisch toegevoegd als de televisie aan internet is gekoppeld. Heeft niets met Ziggo of welke andere provider te maken. Is het FAST aanbod. In principe kunnen ook KPN klanten naar deze zenders kijken als zij een LG of Samsung televisie hebben en deze goed instellen.

Alle NOW kanalen, SBS Classic en Top 40 TV themakanalen zijn dan ook FAST kanalen en niet voor providers beschikbaar. Is een heel ander verdienmodel en manier van doorgifte.

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik begrijp dat ik ze ook op de LG Oled tv kan zien.

Is dat op alle modellen of alleen de recente modellen?

Alvast mijn hartelijke dank.

Joop

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 31, 2025

Voor Digitenne met zijn beperkte ruimte.

MTV eruit. Het is geen muziekzender meer maar een realityzender die de selectie voor Digitenne niet zou halen als de start van Digitenne nu zou zijn, denk ik.

Erin, Das Erste en ZDF. (Dan moet er dus nog een zender weg.) Deze twee hoofdzenders uit ons belangrijke buurland Duitsland vind ik waardevoller qua programmering dan veel niche reality zenders.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Voor Digitenne met zijn beperkte ruimte.

MTV eruit. Het is geen muziekzender meer maar een realityzender die de selectie voor Digitenne niet zou halen als de start van Digitenne nu zou zijn, denk ik.

Ik denk niet dat KPN zomaar uit het contract met Paramount kan uitstappen. Dus misschien een deal om MTV te ruilen voor Paramount Network.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • December 31, 2025

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • January 1, 2026

Inmiddels is Top 40 TV gestart op positie 114 als onderdeel van het pluspakket. Op Top 40 TV zie je, 24 uur per dag en zeven dagen per week, het beste van gisteren, vandaag en morgen. De lekkerste hits uit het verleden, de Top 40 van deze week afgewisseld met tips.

In het topic van vorig jaar werd soms om deze zender gevraagd. Nu de zender actief is:

Wat vinden jullie ervan? (Zelf heb ik geen pluspakket en kan ik die zender daarom niet zien.) 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 1, 2026

Inmiddels is Top 40 TV gestart op positie 114 als onderdeel van het pluspakket. 

"Wat vinden jullie ervan?

Beeld kwaliteit is slecht, geluid kwaliteit is slecht, muziek is slecht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Beeld kwaliteit is prima HD. Via TV+ ontvanger, apps, smart-tv app, en tv.kpn.com. 

Via de oude ontvanger is het inderdaad nog SD, want het was voor 100 % NL SD. ​@TDN 

Muziek is verder mijn keuze niet. Geluid dus ook niet. 

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 1, 2026

Inmiddels is Top 40 TV gestart op positie 114 als onderdeel van het pluspakket. Op Top 40 TV zie je, 24 uur per dag en zeven dagen per week, het beste van gisteren, vandaag en morgen. De lekkerste hits uit het verleden, de Top 40 van deze week afgewisseld met tips.

In het topic van vorig jaar werd soms om deze zender gevraagd. Nu de zender actief is:

Wat vinden jullie ervan? (Zelf heb ik geen pluspakket en kan ik die zender daarom niet zien.) 

Ik heb het gezien, is niet mijn muziekkeuze, was beter geweest als ze thema kanalen zouden hebben zoals oa muziek uit de jaren 80, 90, 2000 en de hits van nu.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 1, 2026

Inmiddels is Top 40 TV gestart op positie 114 als onderdeel van het pluspakket.

Allereerst leuk dat Top 40 TV er nu bij zit. Ik heb hem al even bekeken. Gevarieerd met clips van vroeger tot aan nu.

Geluidsprocessing mag iets beter. Het mag van mij wel iets voller en warmer klinken. Dit is iets wat bij Top 40 TV zelf ingeregeld moet worden.

Klein puntje van kritiek voor KPN. Jammer dat Top 40 TV niet in multicast wordt doorgegeven. Helaas alleen met een unicast stream.

Unicast heeft de volgende nadelen en is ook bij Top 40 TV goed te zien:

HD kwaliteit is zichtbaar minder. Meer artefacten en dus slechter beeld bij snelle bewegingen.

Een lagere stream. Multicast zit op de 7mb/s en unicast schommelt tussen de 4 en 5 mb/s.

En iets wat minder erg is voor Top 40 TV. Beelden via unicast komt later door. 6 tot 8 seconden later dan multicast.

En Top 40 TV heeft juist veel snelle bewegende beelden met de muziekclips. Helaas dus momenteel een verkeerde beslissing om alleen een unicast stream te gebruiken.