Skip to main content

Bij het kijken van een ondertitelde uitzending via 888 van Flikken Maastricht op NPO1 extra, verschijnt er op de momenten dat er niet wordt gesproken en er dus geen ondertiteling is, steeds een hinderlijke balk met tekst links boven in het beeld. Dit gebeurt bij de meeste afleveringen en is erg hinderlijk.

 

Ligt dit verschijnsel aan de NPO of is het een onvolkomenheid van de KPN?

 

Beste @makzzz,

Helaas kan KPN hier niks aan doen en ligt dit bij de NPO. Want teletekst is alleen bij de NPO werkzaam en niet bij KPN. 


Hoi @makzzz 
Als ik het zo zie dien je gewoon drie keer de cijfertoets 8 in te vullen om ondertiteling te krijgen.


Goedemorgen @makzzz ,

Ik heb even snel gekeken middels terugkijken. Ik zie inderdaad de vreemde tekst linksboven in beeld bij de aflevering van gisteren om 20:25. Echter, de herhaling van dezelfde aflevering later die avond (23:40) heeft de tekst links bovenin niet.

Hiermee durf ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat dit als zodanig in de aanvoer heeft gezeten vanuit de NPO zoals @Dennis Schreve al aangaf.


Dank jullie wel voor de antwoorden.

@TijtheMan , dat is een leuke ontdekking. Ik zal vanavond wachten tot de herhaling!

 

Ik snap niet dat de NPO er niets aan doet, het is al weken aan de gang. Aan de andere kant: een klacht indienen bij NPO is een moeizaam proces en je mag blij zijn als er ooit een reactie komt, is mijn ervaring.


Hallo @makzzz 

Aan de andere kant: een klacht indienen bij NPO is een moeizaam proces en je mag blij zijn als er ooit een reactie komt, is mijn ervaring.

Tja, publieke omroep hè, staatsbedrijf dus en de ambtelijke molen.😎


Ik snap niet dat de NPO er niets aan doet, het is al weken aan de gang. Aan de andere kant: een klacht indienen bij NPO is een moeizaam proces en je mag blij zijn als er ooit een reactie komt, is mijn ervaring.

 

Tsja, teletekst heeft niet meer de prioriteit die het vroeger had. Dat staat naar mijn idee los van de NPO, daar de commerciële zenders er ook vrij weinig mee doen.

Daar tegenover staat: Nooit geschoten is altijd mis.

Dus wellicht loont het om een mailtje te sturen naar het adres wat ze er zelf vermelden (TT888reacties@npo.nl). Dan hoeven ze nog niet eens te reageren, als ze het maar herstellen 😁. Want dit kijkt inderdaad niet lekker.


@TijtheMan : Je hebt gelijk 😀, ze geven zelf het e-mail adres. Zucht, ik had daar zelf aan kunnen denken...😠


Het e-mail adres voor opmerkingen omtrent de 888-ondertiteling staat in dat balkje…

(a) = @


@PeterG Ik heb rond 12:00 een mailtje gestuurd, nu maar kijken of er een reactie komt.


Verwijderd. In verkeerde topic geplaatst.