Skip to main content

Hinderlijke hick-ups in het geluid van de Soundbox na het opstarten

• November 21, 2025
  • 12 reacties
  • 91 keer bekeken

Zijn er meer mensen die dit euveltje met hun soundbox+ ook ervaren?:

Meestal s'morgens bij opstarten van de soundbox, ervaar ik irritante korte onderbrekingen in het geluid, een soort hick-ups. Tot nog toe was dit op te lossen met het op- en weer terugschakelen van de kanalen, echter moet ik nu 2 a 3 keer in de week de soundbox volledig resetten om het geluid weer zonder hick-ups te luisteren. Is dit een soundbox, TV, bekabeling of zender(s) gebonden euvel?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Probeer een reset.

1. Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Als punt 1 niet werkt, hou een dun voorwerp achterop de Soundbox in het kleine gaatje totdat hij opnieuw gaat opstarten. De kans is aanwezig dat je daarna sommige dingen opnieuw moet instellen (wachtwoord of zo)

Dit deel van jouw vraag / opmerking begrijp ik niet.  “”Is dit een soundbox, TV, bekabeling of zender(s) gebonden euvel?””

Graag meer uitleg.

Of bedoel je: Is dit een probleem in de Soundbox of kan het ook aan de bekabeling liggen.

In dat geval hoop ik dat punt 1 of punt 2 die ik vermelde helpt.

Helpt het niet, bel dan gratis 0800-0402

• Auteur
  • November 21, 2025

Ha die Joop.

Het euveltje met het geluid is er sinds ik de soundbox heb aangesloten, dus lijkt het mij logisch dat het probleem daar vandaan moet komen.

Resetten is uiteraard een optie maar 3 x in de week vind ik teveel.

En inderdaad de vraag ligt het aan de soundbox (bug?), de bekabeling daar naar toe, iets in de TV instellingen wellicht of ligt het aan de zenders door een probleempje met hun doorgifte ?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Als je de Soundbox hebt, komt het geluid uit de Soundbox.

En die moet het gewoon goed doen.

Heb je de harde reset (punt 2) al gedaan?

Als die ook niet helpt, bel dan gratis 0800-0402

P.S.

Zelf heb ik de Soundbox niet, ik heb de Sagemcom DIW7022 en voor het geluid heb ik een soundbar met subwoofer.

• Auteur
  • November 21, 2025

Ik doe niet anders als harde resets, daar wil ik juist vanaf. De klantenservice gaat hier ook niets aan veranderen vrees ik. Ik wacht even op anderen met hetzelfde mankementje.

• Auteur
  • November 21, 2025

@Marijkewolles  Heb je nog steeds die vervelende hick-ups op de soundbox of heb je inmiddels een oplossing daarvoor gevonden? Dan zou ik die ook graag willen weten…. Alvast dank.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Staat je Soundbox opstart stand op “eco”? Ervaar je dit ook als je  dit op “snelle start” zet?
(Er lijken wat problemen te zijn met de “eco” stand.)

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

Dit is een bekend issue en hebben meerdere, waaronder  ook ik. Zover ik weet staat dit probleem hoog op de agenda van TV team, maar is het een lastige issue om op te lossen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen  ​@HansaanZet. Het is niet praktisch natuurlijk. Je zou de geluidsinstellingen nog eens kunnen nalopen maar ik vermoed dat je dit al gedaan hebt. Ik heb zelf deze issues niet direct met mijn Soundbox dus ik kan het niet helemaal reproduceren. Los van een reset heb ik dan even geen andere tips. Ik zal jouw bevindingen weer terugkoppelen richting de ontwikkelaars.

• Auteur
  • December 8, 2025

Goedemorgen  ​@HansaanZet. Het is niet praktisch natuurlijk. Je zou de geluidsinstellingen nog eens kunnen nalopen maar ik vermoed dat je dit al gedaan hebt. Ik heb zelf deze issues niet direct met mijn Soundbox dus ik kan het niet helemaal reproduceren. Los van een reset heb ik dan even geen andere tips. Ik zal jouw bevindingen weer terugkoppelen richting de ontwikkelaars.

Aangezien de ontwikkelaars schijnbaar geen Soundbox met dit euvel kunnen vinden, stel ik voor dat men mij een nieuw exemplaar toe stuurt zodat mijn huidige exemplaar ter studie voor het probleem kan worden gebruikt.

Met andere woorden; Ben er wel een beetje veel klaar mee om deze soundbox 3 a 4 keer per week te moeten resetten hiervoor.

Anders gaat ie echt retour afzender wegens ondeugdelijk apparaat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Volkomen begrijpelijk Hans, ik snap jou frustratie. Ik zou dan voordat je de box reset nog even contact zoeken met de klantenservice om deze box te laten omruilen. Ik zou dan even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Auteur
  • December 9, 2025

Volkomen begrijpelijk Hans, ik snap jou frustratie. Ik zou dan voordat je de box reset nog even contact zoeken met de klantenservice om deze box te laten omruilen. Ik zou dan even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Inmiddels het abbo al aangepast. Voor mij geen succes de Soundbox.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Jammer Hans, maar ik snap en respecteer dat je dan een afweging moet maken. Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet direct nog aanvullend advies had, je hebt echt zelf de meeste zaken getest en uitgesloten.