Skip to main content

Voorheen  jarenlang tv Canal Digitaal  gehad en daarbij kon ik  de zwarte balk van de ondertiteling  aan of ook uitzetten ,zodat het minder storend is op het beeldscherm.  Maar nu hebben we sinds kort '’ moderne'’  glasvezel met een tv pakket van KPN met de daarbij horende '’ moderne '’ apparatuur .  Prima allemaal ,behalve dan dat nu de ondertiteling in een storende zwarte balk  staat en dit ook details in het beeld doet wegnemen. Kortom ik had gedacht dat het op de '’ moderne'’ glasvezel ook zo zou zijn ,  of kan het wel , wie weet een oplossing ?    Bij  voorbaat hartelijk dank !

Hi @KINK in de KABEL, goede vraag. Helaas is het antwoord alleen teleurstellend. We hebben het over de teletekstondertiteling volgens mij, en die is niet in te stellen zonder zwarte balk… Er is dus geen oplossing voor op dit moment. Of dit binnen afzienbare tijd wel mogelijk gaat worden durf ik je niet te zeggen om eerlijk te zijn..


Goedemorgen Paul,   kpn    Ja we hebben het hier inderdaad over de teletekstondertiteling. Op onze Samsung smart tv  kan ik de zwarte balk in en uitschakelen zodat het prettiger leesbaar is . Voorheen kon ik dat ook met het kijken via de schotel  Canal Digitaal. !!!!      Maar nu wij overgestapt zijn op de '’moderne'’ glasvezel kabel met de bijgeleverde '’moderne '’ apparatuur beide van KPN  snap ik niet dat dit niet mogelijk is bij KPN.   In ieder geval hartelijk dank voor je reactie en mocht nog een tip hebben horen wij dat graag  .  Met vr. gr Jan