Skip to main content
Beantwoord

HMB 2260 reageert traag

  • January 27, 2020
  • 6 reacties
  • 587 keer bekeken

Hallo,

ik heb interactive TV met een ontvanger van Arcadyan Model HMB 2260.

Deze reageert ontzettend traag op de afstandsbediening, al maanden lang en vooral in de namiddag en avond. Ik heb uiteraard alles al ontelbare malen geherstart, de batterijen zijn ok maar het probleem blijft.

Wat is de oplossing?

Gr, Adri

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door PeterG

@A3-e 

Ik neem gezien je tekst aan dat je de Arcadyan al eens minimaal 30 seconden uit hebt gezet met de schakelaar op de achterkant. Jammer als dat niet geholpen heeft. Hier helpt dat altijd als de bediening om de paar maanden stroperig wordt.

Soms zijn er andere storende factoren, zoals (licht)sensoren op een televisie.

Zet de ontvanger eens iets verder van de tv of
Leg er een boek op en laat deze 2 cm uitsteken… werkt het dan wel?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 27, 2020

@A3-e 

Ik neem gezien je tekst aan dat je de Arcadyan al eens minimaal 30 seconden uit hebt gezet met de schakelaar op de achterkant. Jammer als dat niet geholpen heeft. Hier helpt dat altijd als de bediening om de paar maanden stroperig wordt.

Soms zijn er andere storende factoren, zoals (licht)sensoren op een televisie.

Zet de ontvanger eens iets verder van de tv of
Leg er een boek op en laat deze 2 cm uitsteken… werkt het dan wel?


  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2020

Jazeker Peter, vorige maand behangen en toen is de stekker er zeker een dag uit geweest.

Ik heb nu alles weer gereset maar moet tot vanavond wachten of het echt goed werkt.

Ik laat weer van mij horen, bedankt

Adri


cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 27, 2020

dat was bij ons ook het geval ikzelf heb hem een hardere Rezet gegeven de HMB 2260 nu weer goed. afwachten maar hij werkten zeer traag op de afstand bediening. 🤔


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • January 29, 2020

Hey @A3-e, welkom op het KPN forum. Super irritant is dat, je wilt natuurlijk wel een beetje vlot kunnen zappen. Heb je Peter zijn advies opgevolgd? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Laat je het ons weten? 


  • Auteur
  • Topper
  • January 29, 2020

Dag allen,

Ik heb mijn software ook gereset, boek erop en wat verder weg van de tv en het lijkt veel beter. Maar ik heb bijna geen TV gekeken de laatste dagen dus ik moet nog even goed testen voordat ik een definitief oordeel vel.

 

Adri


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • January 29, 2020

Bedankt voor het delen van je (voorlopige) ervaring, @A3-e. We horen later graag weer van je. Hopelijk blijft het positief, ga ik wel vanuit :)