Skip to main content

Wij maken gebruik van een KPN Box 12 en 2 TV ontvangers (1x HMB2260 en 1x Arris VIP2959), sinds enige tijd hebben wij nu steeds problemen met de beide ontvangers (niet reageren (ondanks nieuwe afstandsbedieningen), af en toe geen beeld, spontaan opnieuw opstarten). Herstarten en totale reset van de ontvangers helpt ook niet. Wat kunnen we hier verder aan doen?

Beste @FrenkG,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met TV kijken, hoe zijn de tv ontvangers aangesloten met de modem? Is dat met een DVS? (Draadloze Verbindingsset) of is dit toch bekabeld, en heb je de modem eventueel een reset gegeven of opnieuw opgestart? Heb je glasvezel? Zou je dan het glasvezelkastje eens 10 sec. van de stroom willen halen en daarna weer aanzetten?


Dankjewel voor je reactie. De ontvangers zijn beide bekabeld aangesloten. Ik heb glasvezel en het modem en het glasvezel kastje zijn beide meerdere malen herstart.


Dankjewel voor je reactie. De ontvangers zijn beide bekabeld aangesloten. Ik heb glasvezel en het modem en het glasvezel kastje zijn beide meerdere malen herstart.

@FrenkG dan zijn mijn oplossingen een beetje op, mag ik je nog vragen welke modem je hebt? in de tussentijd zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Misschien dat hun jou iets meer kunnen betekenen. 


We hebben een KPN Box 12. Gegevens had ik al eerder bij mijn profiel ingevuld. Alsnog bedankt ik hoop dat er iemand anders komt met een goed idee.


Beste @FrenkG, welkom! Wat ontzettend irritant dit! Je geeft aan dat de bekabelde ontvangers ook al eens gereset zijn: top! Je geeft ook aan dat het modem en het glasvezelkastje herstart zijn. Heb je het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? En ervaar je ook problemen met internet? Spelen de problemen op beide ontvangers tegelijk? En wat voor andere apparaten heb je nog in je netwerk zitten? Denk hierbij aan wifi versterkers, switch, DVS etc. 


Beste Marcia,

Dankjewel voor je reactie. Het is inderdaad erg irritant. Glasvezelkastje is zeker langer uit geweest maar ook dat heeft niet geholpen. Ik heb één enkele switch maar die staat helemaal apart van de TV verbindingen, en die heb ik laatst pas geplaatst terwijl ik daarvoor de problemen al had. Verder geen andere apparaten binnen mijn netwerk.

Met mijn bedrade internet heb ik overigens geen problemen.

Het speelt niet op beide ontvangers tegelijk maar het komt wel op beide ontvangers op dezelfde manier voor.


Ik heb één van de ontvangers omgeruild: de informatie omtrent omruilen vind je in het privébericht dat je van me gekregen hebt. Wil je in de loop van volgende week even laten weten hoe het ervoor staat?


Ha @FrenkG, hoe staat het er nu voor? 


Hoi @Marcia_ ,

 

Ik moet zeggen dat we tot op heden met de nieuwe ontvanger geen enkel probleem meer hebben. Deze lijkt stabiel te werken. En het ligt dan inderdaad aan de ontvanger want de andere geeft hetzelfde probleem nog wel.


Wat gek dat het bij de andere ontvanger toch nog steeds speelt! Helemaal omdat beide verschillende types ontvangers zijn.. Zou je de Arris toch nog eens een ‘frisse start’ willen geven? En hoe vaak ervaar je dan dat deze ontvanger vastloopt of herstart?


Ja heel gek. Ik zal vandaag nog eens een poging wagen met de Arris. Kan het zijn dat de oudere ontvangers problemen hebben met de nieuwere KPN Box 12? Volgens mij zijn toen wel de problemen ontstaan.


Dat zou niet zo moeten zijn! Laat je me weten hoe het na de frisse start gaat? Dan kijken we naar de vervolgstappen, indien nodig.


Hallo @Marcia_

Excuses voor het wat later terug melden. Ik heb eergisteren avond de oudere ontvanger volledig herstart (en ook volledig stroomloos gehad een tijdje) en dat (het herstarten) heb ik echt een aantal malen moeten doen omdat de ontvanger 3x op 15 procent bleef hangen en daarna niet meer verder wilde opstarten. Uiteindelijk is de ontvanger wel opgestart. Hierna bleek gisteren het oude probleem toch nog steeds niet opgelost.

Is er nog iets wat ik verder kan testen?


Hallo @FrenkG, ik heb nog wat tests gedaan en heb vanuit het systeem het verzoek gekregen om de ontvanger om te ruilen. Dat doen we dus maar! Je mag ‘m vanaf maandagmiddag omruilen bij de Hema. Zelfde procedure als de vorige keer. Ik hoop dat je daarna van de problemen verlost bent!


Hallo @Marcia_ , Ok dus er was toch iets niet in orde in de ontvanger? Fijn dat dit zo geregeld kan worden. Ik hoop dat dan net als bij de andere ontvanger de problemen helemaal zijn verholpen. Dankjewel.


Daar lijkt het op! Ik hoop dat het met de nieuwe ontvanger inderdaad helemaal opgelost is 🙂.


Hallo @Marcia_,

Het probleem met de andere ontvanger is nu inderdaad ook opgelost. Je zou toch bijna denken dat het ligt aan de combinatie KPN BOX 12 en de oudere ontvangers.

 

Bedankt voor de service in ieder geval.Â