Skip to main content

Ik heb gisteren m'n TV ontvanger aangesloten op m'n nieuwe TV (Philips 48OLED936/12). Deze ontvanger heb ik meegenomen vanaf m'n oude adres naar het nieuwe. Wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld uit de ontvanger.

Ik heb alle troubleshoot stappen genomen (o.a. controleren of internet goed werkt, het uit/inschakelen na 30 seconden, proberen ontvanger tot resetten), maar dat hielp me niet verder. Dit kastje had al problemen op m’n oude adres (waar hij regelmatig bleef hangen).

Ik zie nog wel iets op het display van de ontvanger (opstarten, Pxx, kanaalnummers). Maar het beeld blijft de hele tijd zwart.

Hoe kan dit opgelost worden?

Goedemorgen beste als ik u was zou ik even gratis 0800 0402 bellen kpn voor advies. Ikzelf vermoed dat de decoder niet op u nieuwe adres werk🤔


Goedemorgen beste als ik u was zou ik even gratis 0800 0402 bellen kpn voor advies. Ikzelf vermoed dat de decoder niet op u nieuwe adres werk🤔

@cornelis48 daar ben ik nog niet zo zeker van. Omdat zelf dan zou de TS iets op het TV scherm zien (opstartmeldingen, foutmeldingen dat geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden enz.). Maar hij ziet gewoon niks op het scherm (blijft zwart), wel iets op het display van de ontvanger. Dus dit lijkt meer op een verbindingsprobleem tussen ontvanger en TV.

@Jeroen Brattinga , ik ga er maar van uit, dat die nieuwe Philips TV verschillende HDMI ingangen heeft? Heb je al een andere HDMI poort op de televisie geprobeerd, of omgeschakeld tussen de HDMI ingangen? Ook al een andere/nieuwe HDMI kabel geprobeerd?


Bedankt voor de tips! Ik zal 'ns kijken of een andere HDMI kabel beter werkt. Of een andere ingang.


Ok, allebei geprobeerd.

Ik heb nu een nieuw gekochte kabel en de bestaande kabel geprobeerd: allebei geen beeld.

Ook andere ingang geprobeerd: geen beeld.

Omdat het kastje ook al problemen had op m’n oude adres, zou ik nu heel graag een vervanging willen hebben. Hoe vraag ik die aan?


Laatste ontwikkelingen: een 3e HDMI kabel bleek uiteindelijk wel te werken!

Wat een ellende zijn die kabels tegenwoordig. Maar goed: het werkt nu in ieder geval!


Hi @Jeroen Brattinga, welkom hier. 

Ik vond het ook al zo raar dat je helemaal geen beeld had. Fijn om te lezen dat het nu goed werkt. 🙂