Skip to main content
Beantwoord

HMB2260 omruilen voor KPN TV+ Box

• June 7, 2025
  • 11 reacties
  • 356 keer bekeken

Ik heb sinds een week een nieuw Philips TV met 4K Ultra HD QLED, schermresolutie 3840x2160 p. Ik heb het idee dat de HMB2260 niet de juiste TV ontvanger is voor deze TV. Graag zou daarom een andere TV ontvanger ontvangen enwel de KPN TV Box. Ik heb tenslotte niet voor niks een nieuwe TV gekocht en ben al vele jaren bij KPN aangesloten, met alles.

Beste antwoord door PeterG

Als je belt dat ie stuk is wordt ie omgeruild voor de Arris VIP5202 (4k). Gewoon binnen je huidige abonnement 🙂😉. 

De zenders zijn en blijven HD, maar toch is het beeld mooier via de 5202. 

De klantenservice is dinsdag weer bereikbaar hiervoor. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Oh ja, wil je naar de nieuwe TV+ box, Sagemcom DIW7022 die ook 4k is, dan zul je je abonnement moeten vernieuwen naar de huidige propositie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 7, 2025

Als je belt dat ie stuk is wordt ie omgeruild voor de Arris VIP5202 (4k). Gewoon binnen je huidige abonnement 🙂😉. 

De zenders zijn en blijven HD, maar toch is het beeld mooier via de 5202. 

De klantenservice is dinsdag weer bereikbaar hiervoor. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Oh ja, wil je naar de nieuwe TV+ box, Sagemcom DIW7022 die ook 4k is, dan zul je je abonnement moeten vernieuwen naar de huidige propositie.

Forum|alt.badge.img+3

Besef wel dat als je een tv+ abbonement kiest je NIET meer terug kan naar de 5202.

En hoewel dat een leuk kastje lijkt.... Be careful what you wish for!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 10, 2025

Hoi ​@JantBr , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Eigenlijk kan ik niks meer toevoegen aan bovenstaand antwoord van ​@PeterG en zodoende heb ik zijn antwoord ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Hopelijk weet je hiermee waar je aan toe bent en wat de mogelijkheden zijn. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Besef wel dat als je een tv+ abbonement kiest je NIET meer terug kan naar de 5202.

Dat jij problemen hebt, wil dat niet zeggen dat anderen ook problemen hebben.

Bij ons bijvoorbeeld werkt hij (beide) gelukkig goed.

Geen problemen.

En over de Arris VIP 5202 lees ik ook regelmatig problemen.

En de Arcadyan HMB 2260 (waar de topic starter een vervanger voor wilt hebben) is een mooie KPN tv ontvanger, maar ondertussen aardig bejaard. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 10, 2025

Beste ​@Martijn en Lies , ​@JantBr heeft een HMB2260 en geen 5202.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 10, 2025

Beste ​@JantBr welke tv-decoder je ook hebt van KPN, ze blijven HD-tv uitzenden, dus daar ga je niet op vooruit. Er bestaan simpelweg nog geen reguliere 4K-uitzendingen via de publieke en commerciële omroepen.

Forum|alt.badge.img+3

Beste ​@Martijn en Lies , ​@JantBr heeft een HMB2260 en geen 5202.

Zeker maar er werd ook een 7022 met tv+ aangeprezen door ​@PeterG en wilde hem daarvoor wel even waarschuwen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 10, 2025

Nou, aangeprezen. Ik noemde het even in de laatste alinea ​@Martijn en Lies .

En jullie ervaring is zéker niét de grootste gemene deler met de DIW7022. Hier, en bij vele anderen, werkt ie prima. Ik ervaar ook niet de problemen met de gids die je steeds noemt. Maar dat is verder iets voor jullie eigen topic. Ik heb ​@JantBr juist de Arris VIP5202 aanbevolen. Dan is aanpassen abonnement ook niet nodig.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

Nou, aangeprezen. Ik noemde het even in de laatste alinea ​@Martijn en Lies .

En jullie ervaring is zéker niét de grootste gemene deler met de DIW7022. Hier, en bij vele anderen, werkt ie prima. Ik ervaar ook niet de problemen met de gids die je steeds noemt. Maar dat is verder iets voor jullie eigen topic. Ik heb ​@JantBr juist de Arris VIP5202 aanbevolen. Dan is aanpassen abonnement ook niet nodig.

Helemaal mee eens.

Ook wij, zoals eerder vermeld, hebben geen problemen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en velen hebben dat gelukkig niet.

@JantBr kan kiezen tussen KPN tv ontvanger omruilen voor de Arris VIP 5202 of abonnement omzetten naar KPN tv + en dan krijgt hij de DIW7022. Hij kan daarna niet meer terug.

Persoonlijk zou ik gaan voor TV+

@Martijn en Lies 

Zoals ik al aangaf:

Als jij problemen hebt, wil dat niet zeggen dat anderen ook problemen hebben.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Bedankt voor de adviezen, het is mij duidelijk wat de mogelijkheden zijn.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 11, 2025

Goed om te lezen ​@JantBr , fijn dat je vraag via de Community is beantwoord :)