Skip to main content

Onze HMB2660 heeft een stabiele verbinding met de Fritzbox 7590 router (292Mps).

Bij Netflix (ingebouwde app op de HMB2660) hapert het beeld soms. Valt hier wat tegen te doen? 

@DJR , Is de HMB2260 met een kabel direct aangesloten op je Fritzbox zonder een switch er tussen of iets dergelijks.


Ik heb een FritzRepeater 3000 staan tussen de router en de HMB2260 en die levert 300 Mbps aan data (gemeten) aan de mediabox. Volgens mij ruim voldoende om HD en zelfs UHD te kunnen weergeven. Kan het te maken hebben met de Netflix app die build-in op de HMB2260 staat?


Ik heb een FritzRepeater 3000 staan tussen de router en de HMB2260 en die levert 300 Mbps aan data (gemeten) aan de mediabox. Volgens mij ruim voldoende om HD en zelfs UHD te kunnen weergeven. Kan het te maken hebben met de Netflix app die build-in op de HMB2260 staat?

Dat zal het probleem wel zijn. Sluit hem gewoon bekabeld aan en kijk of het dan wel werkt.


@DJR , ikzelf heb ook een HMB2260 en ik heb geen problemen met Netflix kijken via de ingebouwde app op mijn HMB2260. Mijn internetsnelheid thuis is zelfs maar 6 mbit/s, maar mijn HMB2260 is direct aangesloten op mijn Experiabox.


Welkom hier @DJR! Ik zie dat je het antwoord van Hoopvol hebt gemarkeerd als ‘oplossing/best mogelijk antwoord'. Betekent dit dat een directe bekabelde verbinding de oplossing bleek te zijn? We zijn benieuwd naar jouw bevindingen:blush:


Het is het best mogelijke antwoord op dit moment al ben ik van mening dat ik in de huidige configuratie (wireless bridge) ook een oplossing zou moeten vinden maar over deze setup heb ik helaas geen andere adviezen ontvangen dan een kabel trekken.


Het is het best mogelijke antwoord op dit moment al ben ik van mening dat ik in de huidige configuratie (wireless bridge) ook een oplossing zou moeten vinden maar over deze setup heb ik helaas geen andere adviezen ontvangen dan een kabel trekken.

Eigenlijk zou dat inderdaad ruim voldoende moeten zijn (zeker op de minder drukke 5Ghz banden die de 3000 heeft). Wat mee zou kunnen spelen is het wel het switchen van de kanalen (i.v.m. radar) en wellicht ook bandsteering. Wellicht dat ie dan even hapert en dat zou genoeg kunnen zijn om de app niet soepel te laten lopen. Om dat uit te sluiten zou je de kanalen eens vast kunnen zetten (tussen 36 en 48) en je 2.4ghz en 5 ghz kanalen te splitsen. Ik ga er wel even van uit dat je de kwaliteit van de verbinding op groen hebt in de WLAN-app van Fritz!


Reageer