Skip to main content

Wij hebben een tv ontvanger  hmb2260 v2 die bijna elke week wel een keer opnieuw opgestart moet worden. We gebruiken Netflix, Youtube en gewoon tv kijken. Maar af en toe blijft het display leeg en het lampje bovenop brand rood. Knopje bovenop reageert nergens meer op, alleen de knop achterop om hem uit te zetten. Daarna moet je weer enkele minuten wachten om verder te gaan. 

Is hier een oplossing voor?

Hoi @franktd, welkom hier. 

Jouw ontvanger doet dus regelmatig niet wat jij wilt, Na even opnieuw opstarten werkt het even weer. Heb je de ontvanger ook al eens gereset? En wellicht op een andere poort van het modem aangesloten? Want is deze rechtstreeks met een kabel aangesloten of via draadloze adapters in het stopcontact? 

 


Resetten had geen effect. Verder is hij bedraad rechtstreeks verbonden. Andere poort hebben we ook al eens geprobeerd, zonder resultaat. Het is vaak na Netflix, dat ie er geen zin meer in heeft. Beeld op zwart, geen reactie van kastje. Niets op display.

Iemand anders ook al eens gehad?


Dat is helemaal duidelijk. Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan er verder mee aan de slag en zullen contact met je opnemen. Hoor graag van je als ze dat hebben gedaan.


Wij hebben een tv ontvanger  hmb2260 v2 die bijna elke week wel een keer opnieuw opgestart moet worden. We gebruiken Netflix, Youtube en gewoon tv kijken. Maar af en toe blijft het display leeg en het lampje bovenop brand rood. Knopje bovenop reageert nergens meer op, alleen de knop achterop om hem uit te zetten. Daarna moet je weer enkele minuten wachten om verder te gaan. 

Is hier een oplossing voor?

Frank,

Wij hadden net zo iets al was het met een HMB2260 v1. Als ik eenmaal de TV aan had kon ik er alles mee doen  (hoewel het allemaal stroperig ging). Maar het aan (en uit) zetten van de TV ging met de redelijk nieuwe afstandbediening die we van KPN hadden ontvangen steeds slechter. Op een gegeven moment ging de TV helemaal niet meer aan. . Dus dan lijkt alles het niet te doen, want je hebt geen beeld, alleen de HBM2260 kon je wel aan en uit zetten want hij ging steeds van zender naar klok.. Nieuwe batterijen in die redelijk nieuwe afstandbediening gedaan. Werkt nu als een zijtje. 


Hallo Cor L, 

Dank voor je reactie…  Echter hebben we er pas nieuwe in gedaan. 

Maar ook via het knopje boven op de hmb2260 gebeurt er niets. daarom denk ik niet dat het met de afstandsbediening te maken heeft. Alleen via het knopje achterop, of iig de stroom eraf en opnieuw opstarten helpt. 

 

 

 


De mensen van KPN hebben mij gebeld. Er is een nieuwe tv-ontvanger opgestuurd. Hopelijk is het daarmee verholpen. @Bart_Z dank voor het doorverwijzen naar de Technische Dienst.


Ik ben heel benieuwd. Hoor graag weer van je als je de nieuwe ontvanger hebt kunnen testen. 


Zojuist een oudere versie ontvangen (niet de V2) waarom is dat?

Heb deze ook alweer een reboot moeten geven. Was de ondertiteling kwijt in Netflix. En de audio op gewone kpn tv(alle audiogerelateerde knoppen meermaals ingedrukt). Nu doet hij het weer goed. Ik blijf het in de gaten houden.

Grt Frank


Fijn dat het nu goed werkt met de nieuwe ontvanger. Als er een omgeruild wordt, krijg je een geschikte ontvanger, dat kunnen er meerdere zijn, maar alle werken nog perfect met onze diensten. 

Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten. 


Afgelopen week toch de ontvanger weer moeten resetten. 't is iig niet zo vaak als voor heen, maar in het verleden (tot medio 2020) is dit eigenlijk nooit voorgekomen. Het is nu de eerste keer dat die weer “vastliep”. Ik zal in de gaten houden of dit in de toekomst vaker voorkomt. 

 

Gr. Frank


Dan zet je hem met de knop achterop uit en aan, dan start deze weer op en reset je hem? 


Ja, idd. Soms trek ik ook gewoon de stekker eruit, maar meestal doe ik het gewoon met het knopje achterop. 

Het knopje boven op reageert ook niet. 

 


Maar heb je hem ook al eens gereset via het menu als de ontvanger het wel doet. Dan krijgt de ontvanger weer helemaal een frisse start. 


Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Mag aannemen dat dat al een keer gebeurd is, deze heb ik net 3 weken nieuw… Ik zal het vd week eens proberen


Probeer het nog eens. Werkt dat niet, dan zal ik do ontvanger nog eens verwijderen uit het systeem, dan kan je deze opnieuw aanmelden met abonnementsnummer en pincode. 


Dank voor je reactie. Ik zal je laten weten wanneer we dit gedaan hebben 

 

gr. Frank


Nu een tijdje met deze ontvanger. Echter paar keer per week start die zo uit het niets op. Als we dan Netflix oid kijken of YouTube dan wordt het beeld opeens zwart en start die opnieuw op. Kan de Technische Dienst mij hier een keer mee helpen. Best vervelend, duurt toch weer even voor die opgestart is.


Hallo @franktd ,

De HMB2260 is vaak toch wel een probleem apparaat.Zeker als hij ouder wordt.Ik zou 0800-0402 bellen en vragen of ze via de afdeling logistiek een Arris vip2952 kunnen leveren.Dat is een beter apparaat.


@franktd, ik kom tot de conclusie dat deze omgeruild moet worden, dat heb ik dan ook gedaan. Maandag kan je de ontvanger omruilen voor een nieuwe. Ik heb je de gegevens van het PostNL punt privé gestuurd. Ik ben benieuwd. 


@franktd, ik kom tot de conclusie dat deze omgeruild moet worden, dat heb ik dan ook gedaan. Maandag kan je de ontvanger omruilen voor een nieuwe. Ik heb je de gegevens van het PostNL punt privé gestuurd. Ik ben benieuwd. 

De afstandsbediening moet je niet mee retour sturen. Alleen die stroomadapter en de tv ontvanger. Want het komt nog wel eens voor dat de afstandsbediening ook retour wordt gestuurd, en heb je een nieuwe ontvanger dan zit er meestal geen afstandsbediening bij. Omdat diezelfde afstandsbediening ook werkt op de nieuwe tv ontvanger. 😉


Dank voor de reacties. Ik zal kijken of ik hem kan omwisselen. Ik laat het nog weten.

 

Grt Frank


Dank voor de reacties. Ik zal kijken of ik hem kan omwisselen. Ik laat het nog weten.

 

Grt Frank

Beste @franktd,

Wat fijn dat we je kunnen helpen, we wachten je reactie af. Hopelijk lukt het omwisselen. 😉


De ontvanger is omgewisseld, die werkt nu weer. Heb hem overigens wel een keer weer moeten herstarten. Ga er vanuit dat dat te maken heeft met het intensief gebruik van youtube/netflix/tv.

Andere (bijna gerelateerde) vraag. De Experiabox is die nog steeds van deze tijd? Ik heb sinds vandaag dat deze telkens de connectie met mijn laptop en telefoons verbreekt. We hebben de KPN Experiabox V10 ZTE ZXHN H369A Wifi Router.


De v10 is nog recent en word nog steeds veel uitgeleverd.

Heb je het modem al eens gereset?


Ja heb ik al meerdere keren gedaan. Ik heb hier overigens een thread voor aangemaakt in dit forum: https://forum.kpn.com/modems-123/verbinding-met-experiabox-v10-valt-steeds-weg-557061