Skip to main content

Op de lijst van actuele zenders van 11-09-2023 staat een engelstalig pakket maar geen indicatie hoe dit te activeren en wat dat eventueel kost. Waar kan ik informatie vinden?

 

Hallo @Raymond van Beusekom, Engelstalig pakket? KPN heeft wel een Turks-, Duits- en Hindipakket, maar volgens mij zitten alle Engelstalige zenders bij KPN in het basispakket:

BBC 1&2, BBC First, BBC News, CCN, Al Jazeera, E Entertainment, en er zullen nog wel een paar zijn.

Wel is er nog het Pluspakket, maar daar zitten geen exclusief Engelstalige zenders in, bij mijn weten.


Hoi @Raymond van Beusekom

Ik vermoed dat je op dit overzicht doelt?

Daar staat een blokje Engelstalig. Dit is geen extra pakket dat aanvullend te bestellen is maar een opsomming van Engelstalige zenders. De zenders die hierin genoemd worden, zijn standaard beschikbaar in het basispakket. 


Bedankt voor de info.

NB. KPN zou actuele tv-zenderlijst versie 11 september 2023 moeten aanpassen. 


Bedankt voor de info.

NB. KPN zou actuele tv-zenderlijst versie 11 september 2023 moeten aanpassen. 

Waarom? Dat klopt toch gewoon?


@Raymond van Beusekom 

Wat klopt er dan niet?

Als je dat aangeeft, kan een moderater ervoor zorgen dat het wordt aangepast. 


Als de engelstalige zenders zoals o.a. BBC 1&2, BBC First, BBC News, CCN, Al Jazeera onderdeel zijn van het basispakket dienen ze ook daar genoemd te worden en waarschijnlijk ook het Duits en anderstalige deel. Er zou duidelijker moeten zij wat in het basispakket zit en wat additioneel kan worden aangeschaft. Als nieuwe abonnee vindt ik het niet duidelijk vandaar mijn vraag.  


Een beetje verwarrend is het natuurlijk wel, want er zijn ook Engelstalige zenders die niet onder het blokje Engelstalig staan maar wel onder Basispakket (of Pluspakket). Waarom de zeven zenders die expliciet onder het blokje Engelstalig worden genoemd, dan weer niet gewoon onder Basispakket opgesomd zijn? De logica daarachter begrijp ik ook niet. Door die zenders apart van het basispakket te vermelden terwijl die er wel onderdeel van zijn, kan de indruk ontstaan dat dit een afzonderlijk pakket is.


Het kan inderdaad enigszins verwarrend zijn, maar het is ook wel weer handig dat je in een oogopslag kan zien welke Duits- en Engelstalige zenders in het basispakket zitten. Dan hoef je niet de hele ellenlange lijst door te vlooien (als alles bij elkaar zou staan)

Verder is de logica volgens mij dat de zenders in de blokjes Engels en Duits zenders zonder ondertiteling zijn. Oorspronkelijk Duits en Engels dus...alleen hoort BBC First er dan feitelijk  niet bij te staan, want die wordt ondertiteld, en is ook eigenlijk een Nederlandse zender. Die zou wel bij Basispakket moeten staan.😃