Skip to main content

Ik heb KPN TV met drie mediaboxen die via UTP-kabel binnenshuis op modem zijn aangesloten. Buiten is ook nog een TV en daar loopt nog een 40 meter lange coax-grondkabel naar toe. Die ligt niet in een buis, maar gewoon in het zand onder bestrating. Ik kan deze dus niet vervangen door UTP. Geen rekening mee gehouden toen ik onlangs naar KPN overstapte.

Is er een mogelijkheid om toch nog op buiten op die plek, 40 meter verwijderd van het modem TV te kijken?

@Otto Normalverbraucher U zou de superwifi kunnen proberen, maar 40 meter is vrees ik te ver. Verder is een chromecast Google Chromecast aansluiten en gebruiken | KPN een optie. Extra utp kabel in de hoogte wellicht ? Persoonlijk zou ik de bestrating open gooien en er een utp kabel inleggen. 


Dankjewel voor het antwoord! Ik heb wel een WifiMesh punt vlakbij de TV met een goed signaal. Bedoel je dat het mogelijk zou zijn om dat Wifipunt te gebruiken om TV te kunnen kijken? Ik dacht dat je die mediaboxen alleen met een utp kabel met het modem kunt verbinden.

 

(Bestrating opengooien is helaas geen betaalbareoptie. Tegels van 70 kilo per stuk. Moet stratenmaker voor komen met apparatuur)


Dankjewel voor het antwoord! Ik heb wel een WifiMesh punt vlakbij de TV met een goed signaal. Bedoel je dat het mogelijk zou zijn om dat Wifipunt te gebruiken om TV te kunnen kijken? Ik dacht dat je die mediaboxen alleen met een utp kabel met het modem kunt verbinden.

 

(Bestrating opengooien is helaas geen betaalbareoptie. Tegels van 70 kilo per stuk. Moet stratenmaker voor komen met apparatuur)

Als u een goed signaal heeft vlakbij de tv zou u ook nog de smartTV app kunnen gebruiken Smart TV app | KPN


Dank je. Dan ga ik dat proberen. Maar de mediabox aansluiten via Wifi kan dus niet?


@Otto Normalverbraucher Heb de vorige reactie aangepast ivm denkfoutje :thinking: . Het moet zijn via de smartTV app. Met aansluiten via wifi bedoelt u draadloos ? U kunt het altijd proberen natuurlijk :wink:


Je kunt ook moca 2.0 adapters gebruiken voor Internet over coax.

Niet goedkoop maar dan kan je wel een TV ontvanger aansluiten op die coax.


Wederom dank, maar ben blijkbaar wat onhandig met deze dingen. In de Playstore staat geen app die Kpn SmartTV app heet, welke wordt er bedoeld?

 


Als je in de Google Play Store op jouw Android televisie naar "KPN itv" zoekt dan vind je als het goed is de app KPN Interactieve TV. Dat is de app die je dan kunt installeren.


Wederom dank, maar ben blijkbaar wat onhandig met deze dingen. In de Playstore staat geen app die Kpn SmartTV app heet, welke wordt er bedoeld?

 

Het zou dan in dit geval KPN Interactieve TV zijn. Dit is wel een afbeelding van de App store op jouw smart tv? 


Via wifi kun je ook tv kijken, maar dan niet via een tv-ontvanger (mediabox is een te ruim begrip voor de ontvanger van kpn n.m.m.).

Maar wel via een Smart-tv van Samsung, LG, Sony of Philips (of mogelijk ook een andere Android tv).

En via Chromecast. Die laatste gebruik ik. I.c.m. de KPN-ITV-app in mijn smartphone.

Je kunt ook een Chromecast with Google TV (versie 4) kopen. Daar kan je de KPN-ITV-app op downloaden (= nml ook Android-TV).