Skip to main content

Hallo,

Een vraag

Huidige situatie:

  • 1  VIP5202 in de woonkamer (Bedraad)
  • 1 VIP5202 op de slaapkamer, ook op de begane grond, (via DVS1200)

Graag willen wij af van alle bekabeling en de DVS.

Het KPN Wifi modem (Experia Box V10) staat in de woonkamer.

Kunnen we overstappen op 2 x TV+ box (draadloos) ?

zo ja, wat moet er dan nog gebeuren en wat zijn de financiële consequenties?

Dank voor jullie hulp.

Niet draadloos. Want dat werkt niet op de Experiabox v10. En KPN gaat geen goedwerkend modem omruilen. 

Waarom wilt u af van bekabeling? Er is niets zo goed als een kabel. Dat u van die DVS af wil kan ik nog begrijpen. Maar van die kabel in de woonkamer? Een bekabeld aangesloten tv ontvanger is echt veel beter dan via WiFi. 

En als DVS nu goed werkt is het eigenlijk ook nog maar de vraag of het verstandig is daar van af te stappen. 

Als u echt via WiFi wilt, dan zult u een zwarte SuperWiFi aan moeten schaffen. Dit kunt u doen via de WiFi Manager. 

100 mbit internet en 2 TV+ ontvangers kost 60 euro per maand. Daar zit opnemen bij. Verder niets.

Weet dat ondertiteling via teletekst niet meer werkt. De alternatieve teletekst functie werkt nog niet goed op alle zenders.


@Patricksittard

 

Vaste UTP bekabeling is altijd het beste.

DVS raad ik altijd af, omdat het 230 volt netwerk steeds meer verstoord raakt en vooral IPTV stoort. (Het 230 volt netwerk is hier ook eigenlijk helemaal niet voor gemaakt).

 

Met de V10 kan je niet perfect met WIFI de DIW7022 aansturen, dan heb je 2 x SuperWIFI punten nodig.

 

Bestellen (omzetten) naar abonnement KPN tv+ kan momenteel nog alleen telefonisch. 0800-0402 (gratis)

 

Zie aansluitschema KPN:

(groene lijn is vaste UTP kabel en V12 moet Box12 zijn).

 

 

Ik zag dat je de SuperWifi repeaters ook bij Bol.com kan bestellen.

 

Bij KPN, zie hier. 


Eens met beide heren @Nick83 en @joop2011. Ik wil er nog aan toevoegen dat Joop het over 2 Superwifi’s heeft. In scenario 4 volstaat 1 Superwifi2 (de zwarte) die je aansluit op de v10. WiFi gaat dan uit op de modem. Er komt ook voor de v10 nieuwe firmware waar ook de WiFi op de modem aan blijft en samen met superwifi een mesh vormt. Voorlopig is dat nog niet het geval.

De reden van de benodigde superwifi2: deze heeft ondersteuning voor multicast to unicast. De v10 heeft dit zelf niet. In de praktijk heb ik verschillende mensen optie 4 succesvol zien toepassen. Draadloos gaat dus wel maar Nick heeft zeker gelijk dat met draad het altijd beter is. Ik heb zelf met box12 en 1 superwifi2 mijn tv boven draadloos aangesloten. Hierbij is superwifi zelf ook weer draadloos verbonden met de modem. Het kan dus zeker goed werken.

Bij bedraad aansluiten is er geen extra apparatuur nodig. DVS is drama vind ik zelf en geef Joop gelijk. Het kan werken maar net zo goed ook niet werken.

Overigens zou je de huidige ontvangers ook soort van draadloos kunnen aansluiten door beiden met draad aan te sluiten op een eigen superwifi en deze draadloos te verbinden met de modem waarop ook weer een superwifi is aangesloten.