Skip to main content

Wie weet hoe het ouderwetse zappen gaat met deze box, qua snelheid?

Of kan je alleen de nummers intoetsen en niet meer zappen.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt Origineel]

Wie weet hoe het ouderwetse zappen gaat met deze box, qua snelheid?

Of kan je alleen de nummers intoetsen en niet meer zappen.

 

Als box op “multicast” staat, dan gaat het te langzaam
Op unicast gaat het snel genoeg.
 

Je kunt zowel zappen als nummers intoetsten


Eerst in de gids kijken of er wat is en dan direct die zender kiezen (dan met cijfers) gaat toch veel sneller dan 20 zenders verder ontdekken dat er een leuk programma is? Zappen is handig als je 1 of 2 zenders verder wilt. Dat scheelt dan cijfers indrukken. Maar al niet meer als ze 10 of hoger zijn.


Wie weet hoe het ouderwetse zappen gaat met deze box, qua snelheid?

Of kan je alleen de nummers intoetsen en niet meer zappen.

 

Als box op “multicast” staat, dan gaat het te langzaam
Op unicast gaat het snel genoeg.
 

Je kunt zowel zappen als nummers intoetsten

Oke, het worden in mijn situatie 2 boxen beraad aangesloten, dus dat is dan unicast?

Multicast is met gebruik WiFi? of zit ik fout

 


Vankol schrijft:

Oke, het worden in mijn situatie 2 boxen beraad aangesloten, dus dat is dan unicast?

Multicast is met gebruik WiFi? of zit ik fout

Multicast of Unicast is een beetje onafhankelijk van Wifi. Als je nieuwe klant wordt dan krijg je de TV+ Box in combinatie met het modem Box12. Dan werkt het zowel via bedraad als wifi via Multicast. Ook Fritzboxen ondersteunen Mulitcast via wifi.

Ben je bestaande klant met nu de Experiabox v10, dan houdt je die. Daar werkt Multicast niet goed via wifi. Die ondersteunt dat niet.

Twanneman schrijft: Als box op “multicast” staat, dan gaat het te langzaam
Op unicast gaat het snel genoeg.

Cijfers intoetsen kan ook en gaat natuurlijk véél sneller. Je kunt dan direct het zendernummer intoetsen van de zender die je wilt.


Hoi @vankol en bedankt voor jouw bericht :)

Ik zie dat je vraag eigenlijk al is beantwoord door @PeterG en hopelijk weet je hiermee waar je aan toe bent en wat je ongeveer kunt verwachten! Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag.