Skip to main content

Hier zijn diverse topics over maar het sluit niet precies aan op mijn situatie of het biedt geen oplossing.  
Hier af en aan last van haperend beeld en geluid (alle kanalen) soms steeds verder oplopend en dan uit mondend in stb-nmc-400 melding waarbij de hele verbinding weg valt met daarbij rode led op het modem.  Een haperend Internet is wat lastiger te bepalen maar valt wel degelijk samen weg bij de stb melding op tv. Daarna lijkt het wel een uurtje goed te gaan.

Het is begin augustus begonnen en daarvoor zelden deze problemen gehad. Er is binnenshuis niets veranderd aan de apparatuur of bekabeling. We kijken het nu al een paar maanden aan omdat het niet constant is maar het is steeds vaker stoom uit de oren van irritatie over het missen van beeld of woord met name bij voetbalwedstrijden. Vaak de volgende dag n hetzalwelgevoel daarover maar dit is geen eigenlijk geen doen tegen vol tarief.

Heb meermaals het zelfhulp protocol doorlopen met installatie itv software, reset modem via kpn-site, harde reset met 10 stroom eraf, etc. Uiteindelijk komt dan het ‘advies’ om maar een monteur te bellen. Volgens mij zit daar nog wel een fase tussen?

Hi @Merche! In dit geval zou ik je willen vragen je profiel in te vullen. 

Het kan nodig zijn een monteur te sturen in sommige situaties. Bijvoorbeeld als er iets in de wijkcentrale aan de hand is. Of wanneer in het aansluitpunt iets mis is. 

Laat hier weten als je de gegevens hebt ingevuld en ik kijk dat voor je na. 🙂


Kee, thx alvast, aanvullende gegevens zo net ingevuld.


@Merche ik vermoedde al dat er iets met de verbinding zou zijn. En dat blijkt na metingen te kloppen. Dit betekent dat er door een monteur naar de situatie gekeken moet worden.

Ik heb een ticket aangemaakt. Naar aanleiding daarvan gaan we eerst met je bellen. De monteur zal nog een paar vragen stellen. Daarna wordt bepaald of hij het van afstand kan oplossen of dat er toch op locatie iemand moet langskomen. 


OK, dank voor het opstarten van het proces. Een monteur is vandaag geweest, heeft ‘gelukkig’ de storingen meteen en duidelijk gezien, heeft eerst het fysieke netwerk nagelopen, daarbij niets afwijkends gevonden maar heeft uiteindelijk een probleem  verholpen in de schakelkast 2 straten verderop. Kennelijk iets virtueels, niet fysiek stuk maar wel de oorzaak van de doorlopend ‘klapperende’ verbinding. Ik had uiteraard eerder hulp moeten inroepen. 


@Merche het is niet raar liever een oplossing op afstand te hebben. Dat is simpelweg makkelijker. Alleen is soms de monteur gewoon nodig. 😉

Super blij dat alles in ieder geval is opgelost!