Skip to main content

Hi,

 

Ik heb onlangs een TV aangeschaft die hapert in het beeld. Er wordt gezegd dat dit door de HDR instellingen komt. Deze instellingen kan ik niet op de TV wijzigen. 

 

Blijkbaar moet ik dit op mijn KPN kastje wijzigen, maar ik heb een internet abbonement bij T-mobile. Dit is wel aangesloten op iets aan mijn muur van KPN. 

 

Hoe werkt dit?

 

please help

Vosse

Hallo @Vosse 

 

Je hebt internet van T-Mobile, dan komt het TV ‘signaal’ ook via hun internet verbinding binnen.

Een KPN TV ontvanger werkt helemaal niet via een T-Mobile internetverbinding, de TV ontvanger zal dan waarschijnlijk ook van T-Mobile zijn.

Je moet hiervoor dus bij T-Mobile zijn, die hebben ook een forum waar je jouw vraag kan stellen: https://community.t-mobile.nl/


Tja, zelfs de apparatuur is van T-mobile. Ze gebruiken echt alleen de fysieke lijntjes (dsl en ftth). Hier zit je dus helemaal verkeerd.

Bij HDR zou je overigens hooguit een (donkere) waas over je beeld verwachten / kunnen hebben. Geen gehaper.

Geeft je tv overigens aan dat er HDR signaal binnenkomt? Volgens mij zijn de ontvangers van T-mobile helemaal (nog) geen 4k ontvangers en dus zullen ze niet over HDR beschikken. Ze kunnen geeneens HDR meezenden. (bron forum T-mobile)


Dank voor de reacties. Ik vond het allemaal al vaag klinken.

 

Blijkt volgens mij gewoon defect TV, want zonder aansluiting (alleen stroom) hapert de TV ook. Daarnaast was er idd ook geen HDR iets zichtbaar.