Skip to main content

Hoe sluit ik mijn philips oled55805 aan op de kpn 7022 én op een sonos playbar .

Hallo @Huub1604 

 

Volgens mij is dat vrij simpel.

Sluit de 7022 via de bijgeleverde HDMI kabel op een gewone HDMI poort op je TV aan en sluit de Sonos Playbar via een HDMI kabel op de HDMI ARC poort van de TV aan.


Hallo GeSp

Helaas is het niet zo simpel.  De kpn 7022 heeft geen HDMI alleen een optische aansluiting. 


@Huub1604 de 7022 heeft wel degelijk een HDMI poort. 

de middelste poort is de HDMI. Deze sluit je aan op HDMI 1 van je TV (met bijgeleverde UltraHDMI kabel).

De soundbar kan je aansluiten op de HDMI ARC poort van je TV (voorkeur gaat uit naar een UltraHDMI kabel). zet dan ook de geluidsinstelling van de TV+ op Passthrough


Inderdaad heeft de 7022 een HDMI poort maar de sonos playbar heeft die niet…

 


Wat is het modelnummer van de Sonos?


 


Deze dien je met een optische kabel aan te sluiten op de TV+. Die kabel moet je zelf regelen. 

Instellingen op de TV+ die hier het best mee werken is Dolby digital plus en stereo. (S/pdif moet ook aanstaan)


Ik hoop dat die Sonos niet al te duur was.

Want een soundbar zonder HDMI ARC en maar één audio ingang heden ten dage zou eigenlijk verboden moeten worden.


Ze noemen het zelfs een TV soundbar bij Sonos.

Ik had de handleiding even snel doorzocht en daar vond ik wel HDMI in, blijkt die handleiding ook voor het ARC model te zijn waar wel HDMI op zit 🤦


@PeterG de Playbar kost ongeveer 300 euro. Ben het ook volledig met je eens dat een soundbar zonder HDMI ARC niet meer verkocht zou mogen worden. Het limiteert je geluidskwaliteit enorm.


Werkelijk een idiote prijs voor een soundbar met maar één audio ingang. En dan ook nog eens geen subwoofer. En geen HDMI ARC….

Wat biedt dat ding dan wel? Behalve vast wel een redelijk goed geluid. Maar aan hogere normen dan Dolby Digital 5.1 kom je al niet…

En @GeSp . Hier is de manual van alleen die SBVRM006

https://manualzz.com/doc/22253704/sonos-sbvrm006-playbar-user-manual