Skip to main content

Ik wil graag overstappen naar her 4k abbonement, maar kan nergens vinden hoe ik dit kan regelen. Moet ik nu echt eerst alles opzeggen en dan opnieuw een contract afsluiten zodat ik wel gebruik kan maken van 4K. Vind ik erg jammer na 15 jaar trouwe klant bij KPN

Beste @Bartst,

Je kunt dan beter even bellen met de klantenservice 0800 - 0402, het 4K abonnement kost € 2,50 per maand extra, en deze is alleen af te nemen als je het Husselabonnement van KPN hebt. Oudere abonnementen van KPN is een 4K abonnement niet mogelijk. 


Dat heb ik gedaan en daar zeggen dat 4k momenteel niet aangeboden wordt voor bestaande abonnees en alleen voor nieuwe klanten geldt. Het is toch te zot voor woorden dat ik dus eerst mijn abbonement moet opzeggen om vervolgens weer een nieuwe te starten om zo wel 4k te kunnen krijgen. Ik heb een husselabbonement dus dat zit dan in iedergeval goed. 


@Bartst je hebt een husselabonnement, maar welke maximale internetsnelheid komt er bij jou binnen? Voor 4K heb je minimaal 100 Mbit/s nodig op jou adres. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze eens kijken wat er loos is, raar dat de klantenservice zegt dat 4K alleen voor nieuwe klanten is. Dan gaat er bij hun ook iets mis. 


Hallo @Bartst , je hoeft dus zelf geen 100Mbit/s abo te hebben op je adres, maar het moet wèl beschikbaar zijn op je adres, dit als aanvulling op de reactie van @Dennis Schreve 


@Bartst je hebt een husselabonnement, maar welke maximale internetsnelheid komt er bij jou binnen? Voor 4K heb je minimaal 100 Mbit/s nodig op jou adres. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze eens kijken wat er loos is, raar dat de klantenservice zegt dat 4K alleen voor nieuwe klanten is. Dan gaat er bij hun ook iets mis. 

Ik heb nog wat gegevens aangevuld , ben benieuwd 


Dat heb ik gedaan en daar zeggen dat 4k momenteel niet aangeboden wordt voor bestaande abonnees en alleen voor nieuwe klanten geldt. Het is toch te zot voor woorden dat ik dus eerst mijn abbonement moet opzeggen om vervolgens weer een nieuwe te starten om zo wel 4k te kunnen krijgen. Ik heb een husselabbonement dus dat zit dan in iedergeval goed. 

@Bartst 

Kennelijk heb je net de verkeerde medewerker gesproken. Want je kunt het 4K-pakket momenteel wel degelijk via 0800-0402 regelen. 

En als je al KPN Hussel hebt, dan kost het jou 2,50 per maand extra. Als het nodig, wordt jouw ontvanger vervangen en krijg je dan een 4K-ontvanger in bruikleen.  

 

Er is trouwens een alternatief voor als het bij 0800-0402 te druk is: De chat !  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Welkom @Bartst en goed dat je hier aan de bel trekt! Ik ben blij om te lezen dat er al met je meegedacht is.

Doordat je op aanraden van @Dennis Schreve jouw klantgegevens ingevuld hebt in jouw Forum profiel, heb ik je gegevens er direct bij kunnen pakken. 2 belangrijke dingen:

  1. Je hebt momenteel een Alles-in-1 Thuis Standaard abonnement
  2. De maximaal behalen internetsnelheid op jouw adres is tot 67Mbit/s

Aan de extra optie 4K zitten voorwaarden verbonden:

  • 4K kan uitsluitend gecombineerd worden met onze huidige abonnementen: een Hussel abonnement. 
    Het abonnement wat je nu hebt, is een verouderd abonnement.
  • Er is een minimale lijnsnelheid van 100Mbit/s op de lijn nodig. 4K kan wel besteld worden bij een Hussel 50 abonnement, als er maar voldoende lijnsnelheid beschikbaar is. En dat is dus minimaal 100Mbit/s (goede aanvulling, @JanD!)
  • Je hebt een 4K UHD TV

De maximaal te behalen internetsnelheid op jouw adres is nu de ‘bottleneck’: er is tot 67Mbit/s beschikbaar en daarom kan de extra optie 4K niet geactiveerd worden. Ik heb voor je nagekeken of er een netwerk-upgrade in de planning staat: maar die staat er niet. 

Net als mijn collega's van de klantenservice moet ik je teleurstellen: de optie 4K is niet toe te voegen aan het abonnement.


Bedankt voor de duidelijkheid. Hiermee ben ik geholpen. Spijtig dat dit bijna een jaar heeft geduurd om het toe te lichten, maar fijn dat het nu duidelijk is wat de echte rede is dat het niet lukt. Opzoek naar een andere provider dan maar. Thnx allen voor het meedenken.