Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben van Ziggo naar KPN glasvezel gegaan. Bij Ziggo werkte ze met een module met kaartje die je in de TV steekt en dan heb je TV op elk toestel met module en kaartje.

KPN werkt met een TV kastje die je verbind met internet via CAT5 stekker. Nu heb ik boven geen internet verbinding bij de TV. Hoe kan ik nu boven wel TV kijken? Ik heb het met de nieuwe Chromecast met TV geprobeerd, echter deze ondersteund de KPN App niet. Heeft iemand een idee?

 

Groet,

 

Marcel

Dat kan op vele manieren.

 

1)

UTP kabel na de slaapkamer trekken en een KPN TV decoder op aansluiten.

 

2)

Met draadloze (bijvoorbeeld DVS200) na de KPN TV decoder op de slaapkamer.

(mijn voorkeur is altijd kabel)

 

3)

Een nieuwe TV kopen van LG of Samsung.

De KPN app op deze smart TV downloaden.

Je gegevens invullen.

En je kan zonder KPN TV decoder TV kijken op de slaapkamer (wel Wif nodig voor de TV in dit geval).

 

4)

Digitenne.

 


Hallo @joop2011 en @Marcel05 5) met de IPTV-app op een tablet via een Chromecast op de tv tv kijken.

P.S. @joop2011 , je bedoelt waarschijnlijk de DVS 1200

 


Hallo @joop2011 en @JanD , bedankt voor jullie reactie.

Qua kosten ben ik geneigd te kijken naar de DVS1200 ( 80 euro ), een goedkoper versie is de TP-Link TL-PA4010P KIT nu 40 euro bij BOL.com Ik weet alleen niet welke kwaliteit ik kan verwachten van deze apparaten. Heb je hier altijd een decoder voor nodig? Zo ja, moet je deze dan bestellen bij KPN?

Ik hoor het graag. Gr. Marcel

 

 


Hallo @Marcel05 die DVS1200 of de door jou voorgestelde TP-link zijn in feite vervangers van de netwerkkabel. Je data wordt dan via je stroomnetwerk getransporteerd en de tv-decoder van KPN heb je daarbij wèl nodig als je p die manier tv wilt kijken.

 


Hallo @JanD, ik ben Ziggo gewend, alleen module met kaartje en de AB van de TV. Verder geen kastjes of draden. Dus ik heb hier een beetje moeite mee hoe het bij KPN is. Ik had een nieuwe Chromecast met google tv aangeschaft op aanraadde van mijn zwager. Het leek zo mooi maar ik kon de KPN App er niet op krijgen. Heb het apparaat terug gestuurd. Dus ben nu zoekende naar een goede oplossing voor niet teveel geld en niet met allemaal kastjes en draden….vandaar.


Hallo @JanD, ik ben Ziggo gewend, alleen module met kaartje en de AB van de TV. Verder geen kastjes of draden. Dus ik heb hier een beetje moeite mee hoe het bij KPN is. Ik had een nieuwe Chromecast met google tv aangeschaft op aanraadde van mijn zwager. Het leek zo mooi maar ik kon de KPN App er niet op krijgen. Heb het apparaat terug gestuurd. Dus ben nu zoekende naar een goede oplossing voor niet teveel geld en niet met allemaal kastjes en draden….vandaar.

 

Bij Ziggo had je wel degelijk draden, de coax kabel.

Deze coax kabel kan je vervangen door een UTP kabel.

Kabels hebben altijd mijn voorkeur.


Hallo @Marcel05 , wat ik a eerder schreef, als je boven een tv hebt, een Chromecast op aansluiten of de ingebouwde Chromecast gebruiken, op je tablet of smartphone KPNIPtv-app installeren en zo kun je via de tablet/smartphone<--->Chromecast<--->TV-toestel tv kijken, dat is dan de meest eenvoudige oplossing.

Een andere eenvoudige oplossing is Digitenne, alleen een kastje die je op de tv aansluit en een externe antenne:

https://digitenne.kpn.com/


Hier vind je de links naar de officiële apps, Android en iOS, voor de iTV app om te gebruiken bij Chromecast. 

Want ik vroeg me af waarom volgens jou de iTV app niet werd ondersteund zoals je in je startbericht aangaf @Marcel05 


Hallo @Anneke-Anna, ik heb de nieuwe Chromecast 2020 met tv gebruikt en deze herkent de kpn itv app niet. Als dat wel zo was kon ik de app via deze Chromecast laten draaien en de AB die erbij zit gebruiken. Dan heb ik geen mobiel of tablet meer nodig. Deze ondersteund wel de Ziggo GO, netflix, Disney+ en YouTube……..maar niet de kpn iTV app.

 


Hallo @joop2011 , klopt, maar ik had verder geen kastje nodig. Module + kaartje in de tv zelf drukken.


Hallo @Anneke-Anna, ik heb de nieuwe Chromecast 2020 met tv gebruikt en deze herkent de kpn itv app niet. Als dat wel zo was kon ik de app via deze Chromecast laten draaien en de AB die erbij zit gebruiken. Dan heb ik geen mobiel of tablet meer nodig. Deze ondersteund wel de Ziggo GO, netflix, Disney+ en YouTube……..maar niet de kpn iTV app.

 

Ah, duidelijk, je hebt de 2020 Chromecast. 


Hallo @JanD, ik ben Ziggo gewend, alleen module met kaartje en de AB van de TV. Verder geen kastjes of draden. 

Ik zou dan eigenlijk wel willen weten hoe dat dan werkt. Via WiFi ofzo? Hoe komt het tv signaal bij de tv?


Hallo @joop2011 , klopt, maar ik had verder geen kastje nodig. Module + kaartje in de tv zelf drukken.

Dat klopt @Marcel05 , maar als je bij Ziggo gebruik wil maken van de interactieve opties zoals opnemen, pauzeren en terugkijken zit je daar (net als bij KPN) ook vast aan een apart kastje (de Mediabox).


Hallo @Anneke-Anna, ik heb de nieuwe Chromecast 2020 met tv gebruikt en deze herkent de kpn itv app niet. Als dat wel zo was kon ik de app via deze Chromecast laten draaien en de AB die erbij zit gebruiken. Dan heb ik geen mobiel of tablet meer nodig. Deze ondersteund wel de Ziggo GO, netflix, Disney+ en YouTube……..maar niet de kpn iTV app.

 

Ah, duidelijk, je hebt de 2020 Chromecast. 

Daar staat Google tv op. Maar deze kan je lijkt me ook gewoon op dezelfde manier gebruiken als oudere chromecast versies. Dat weet ik bijna wel zeker.


Hallo @joop2011 , klopt, maar ik had verder geen kastje nodig. Module + kaartje in de tv zelf drukken.

Dat klopt @Marcel05 , maar als je bij Ziggo gebruik wil maken van de interactieve opties zoals opnemen, pauzeren en terugkijken zit je daar (net als bij KPN) ook vast aan een apart kastje (de Mediabox).

En als je opnemen, pauzeren en terugkijken niet hoeft, denk dan eens na over digitenne. 


Hallo @Anneke-Anna, ik heb de nieuwe Chromecast 2020 met tv gebruikt en deze herkent de kpn itv app niet. Als dat wel zo was kon ik de app via deze Chromecast laten draaien en de AB die erbij zit gebruiken. Dan heb ik geen mobiel of tablet meer nodig. Deze ondersteund wel de Ziggo GO, netflix, Disney+ en YouTube……..maar niet de kpn iTV app.

 

Ah, duidelijk, je hebt de 2020 Chromecast. 

Daar staat Google tv op. Maar deze kan je lijkt me ook gewoon op dezelfde manier gebruiken als oudere chromecast versies. Dat weet ik bijna wel zeker.

Dus geen app op de Google TV maar op je telefoon of tablet en dan de cast optie kiezen.


Hallo @Anneke-Anna, ik heb de nieuwe Chromecast 2020 met tv gebruikt en deze herkent de kpn itv app niet. Als dat wel zo was kon ik de app via deze Chromecast laten draaien en de AB die erbij zit gebruiken. Dan heb ik geen mobiel of tablet meer nodig. Deze ondersteund wel de Ziggo GO, netflix, Disney+ en YouTube……..maar niet de kpn iTV app.

 

Ah, duidelijk, je hebt de 2020 Chromecast. 

Daar staat Google tv op. Maar deze kan je lijkt me ook gewoon op dezelfde manier gebruiken als oudere chromecast versies. Dat weet ik bijna wel zeker.

Ja, dat kan via de tablet of telefoon. 


Beste @joop2011 @JanD @Anneke-Anna @RBxx @Nick83 @obelisk ,

Bedankt voor het meedenken en de vele reacties.

Ik heb besloten wat @joop2011 als optie noemde een andere tv te halen waar je de app op kunt openen.

Nogmaals bedankt iedereen:clap::thumbsup::thumbsup:

Groet,

Marcel