Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik casten met de KPN TV+ app naar Samsung smart tv in Spanje?

• May 3, 2025
  • 16 reacties
  • 228 keer bekeken

de stituatie: 

1 ik huur in Spanje een nieuwe villa met supersnel glasvezelinternet.

2 in het huis staat een nieuwe Samsung smart TV met chromecast.

3 ik heb mijn iphone en Lenovo tablet allebei voorzien van de KPN tv+ app bij me. Op beide devices kan ik prima Nederlandse TV kijken.

4 op de TV staat (uiteraard) de KPN app niet.

5  casten van het beeld van de iphone of tablet lukt niet. Er wordt verbinding gemaakt maar het programma start niet en de TV springt terug naar het startscherm.

6 casten van Videoland, Netflix, youtube etc vanaf de iphone en tablet gaat probleemloos, er is supersnelle wifi.

7 Alleen casten van KPN TV+ lukt niet. Erg teleurstellend om TV op een 10” schermpje je moeten kijken

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ok jammer. Ik heb jouw signaal doorgegeven aan de ontwikkelaars van de app en ze gaan er naar kijken. Dan is het even afwachten of ze het euvel kunnen vinden en op welke termijn ze het kunnen oplossen. Bedankt voor jouw bericht in ieder geval! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Eigen topic. Mooi.

Hoe wil je casten? Een Samsung televisie heeft geen chromecast.

Verder weet ik niet of Samsung Airplay, voor Apple, heeft of ondersteunt. Maar volgens mij ook niet.

Het is mij nog nooit gelukt om te casten naar m'n Samsung. Heb er daarom indertijd een losse chromecast voor gekocht. Inmiddels is die vervangen door de Android-TV ontvanger van KPN. Met chromecast build-in.

In Spanje zou je er nog een los kastje (Android-TV dan wel Google-TV) voor kunnen kopen. Maar als het je eigen huis en tv niet is….

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

Er hangt een losse chromcast achter de TV. Endat die werkt is duidelijk omdat ik videoland en Netflix wel van de telefoon kan casten, dus zonder mijn inloggegevens in de TV in te voeren

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Okee. Videoland, dat werkt inderdaad alléén via chromecast. Netflix zou nog kunnen via app to app casting dus de Netflix app in de Samsung.

Dan heb jij dus duidelijk ook last van de storing dat casten naar chromecast vanaf een iPhone, Apple dus, momenteel niet werkt met de KPN TV+ app daarin. Er zijn ook klachten vanuit Nederland. Dit is al weken en de oorzaak is nog niet achterhaald. Oplossing dus ook niet in zicht.

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

Vanaf de android lenovo tablet werkt ook niet, dus het ligt zeker niet aan de TV, iphone en tablet maar puur aan de KPN app

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

En de combinatie met Spanje. Daar zijn al jaren steeds dit soort problemen. Heel vervelend. En heel raar.

Kennissen die indertijd in Spanje woonden deden het daarom ook met een laptop die ze met hdmi verbonden met de tv. Dat werkt prima. 

Dat doet me hieraan denken…. probeer het op de tablet eens in de browser met http://tv.kpn.com en dan te casten. Dan ga je buiten de app om. Ik ben benieuwd! 😉.

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

Nog gekker, dan vraagt hij om een picode om een kinderslot uit te zetten, maar ik heb helemaal geen kinderslot geactiveerd. Mijn jongste kind is 32. Ik word zo lanhzamerhand spuugziek van datgedoe met  kpn. Dat was voorheen met xs4 all toch allemaal veel beter. Die pincode weet ik dus niet

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

N Iet te vroeg juichen, maar het speelt, kan nu naar sbs6 kijken. Fingers crossed. Toevallig had ik de inloggegevens ooit naar mezelf geappt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Die pincode moet bij elk gebruik opnieuw omdat in de website erotiek is toegestaan. Dat is dus by design als je wilt gaan casten en niet uit te zetten in de website.

Is ook als je, net als ik, kinderslot niet aan hebt.

• Auteur
  • Topper
  • May 3, 2025

Als dat het enige is dan vind ik deze bypass, alhoewel niet erg proffesioneel , acceptabel voor die beperkt tijd dat ik hier ben. Bedankt voor de hulp!

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2025

Het werkt ook vandaag, is dus blijkbaar een goede workaround! Toch raar dat di via de normale weg ( de app) niet kan maar via de achterdeur wel. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Viudo. Heerlijk om in deze tijd van het jaar in Spanje te zitten en dan is het ook wel zo fijn om lekker naar NL'se tv te kijken. Jammer dat het niet werkt via de ingebouwde Chromecast. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat er misgaat, maar gelukkig is daar ​@PeterG met een goede workaround. 

Gebruik je toevallig nog een anti virusscanner of een VPN op je telefoon en tablet? Mogelijk kan het daar nog mee te maken hebben. 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Nee, alleen de KPN beveiliging F secure

• Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Erg teleurstellend dat dit probleem met casten vanuit de KPN TV+ app al zo lang voortduurt (+6 maanden) en dat er nog steeds geen  zicht is op een oplossing. Graag prioriteit geven aan dit probleem KPN! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Nee, alleen de KPN beveiliging F secure

Kun je nog eens proberen dit uit te schakelen of tijdelijk te verwijderen? 

Erg teleurstellend dat dit probleem met casten vanuit de KPN TV+ app al zo lang voortduurt (+6 maanden) en dat er nog steeds geen  zicht is op een oplossing. Graag prioriteit geven aan dit probleem KPN! 

Ervaar je deze problemen ook in het buitenland of Spanje ​@IdaE? En met welke apparaten ervaar je deze problemen? Lukt het jou ook om wel te casten vanuit de browser via http://tv.kpn.com ? 

• Auteur
  • Topper
  • May 9, 2025

Geprobeerd, maar dan ksn je og steeds niet vanuit de app casten

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Ok jammer. Ik heb jouw signaal doorgegeven aan de ontwikkelaars van de app en ze gaan er naar kijken. Dan is het even afwachten of ze het euvel kunnen vinden en op welke termijn ze het kunnen oplossen. Bedankt voor jouw bericht in ieder geval!