Skip to main content

Hallo,

 

Een simpele vraag lijkt mij? 

Hoe kan ik de KPN interactieve tv app installeren op een Nvidia Shield tv, 2020?

Ik kan deze nergens vinden in de play store, niet onder kpn, itv, kpn interactieve enz.

De Shield is toch wel een redelijk populair apparaat en ik verwacht dat er meer mensen hier tegen aan lopen? Op mijn LG smart tv is het wel gelukt, maar de shield is een stuk sneller.

 

Alvast bedankt.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @lubbe5,

De app moet gewoon in de Play Store staan van Android TV. Heb je al gezocht op KPN iTV app of KPN TV app oid? 


Ik weet het niet meer zeker. @peter-keetfm had jij dit niet aan de praat gekregen?


De playstore op de shield is beperkt met applicaties die ook specifiek met de shield getest zijn. Ik vermoed dat het via side loaden / losse apk moet. 


Ik heb met een ander account ingelogd op de shield. Nu kreeg ik wel de mogelijkheid om de kpn app te installeren. het probleem lag dus aan het account.

bedankt voor het meedenken maar dit is opgelost.


@lubbe5 Oh! Dat scheelt weer

 


Ik heb met een ander account ingelogd op de shield. Nu kreeg ik wel de mogelijkheid om de kpn app te installeren. het probleem lag dus aan het account.

bedankt voor het meedenken maar dit is opgelost.


wel raar de kpn Android tv app is gewoon te vinden in de playstore

ongeacht welk account je gebruikt voor de playstore


ook ik heb een nvidia shield, maar de app is dus niet te downloaden via de officiele weg. waarom niet?


ook ik heb een nvidia shield, maar de app is dus niet te downloaden via de officiele weg. waarom niet?

Ik denk dat je de verkeerde app zoekt 

Deze moet je hebben 

 


Held, dank je wel. dat is was het idd.


Ik krijg de KPN iTV app ook niet geïnstalleerd op mijn nVidia Shield 😞. Ik geloof dat dit een nVidia Shield Pro is uit 2019.

 

Geen KPN iTV als ik er naar zoek op de nVidia Shield: 

Gek genoeg beweert de Google Play Store dat hij wel beschikbaar is voor mijn apparaat…

 


@TijlK

Dan klik je toch op installeren 

 


Ik heb geen android telefoon. Op mijn ios device gebeurt er niets als ik op ‘Installeren’ klik.


Ik heb geen android telefoon. Op mijn ios device gebeurt er niets als ik op ‘Installeren’ klik.

Ik kan het gewoon vanaf een Windows laptop installeren 

Log je wel in op het zelfde gmail account 

 


Ik log met dezelfde account in, ja.

Ik ben er nu in geslaagd om de app te installeren vanaf mijn Macbook door het te sideloaden met ‘adb’ met hulp van deze guide: https://www.androidpolice.com/2021/02/23/how-to-sideload-any-application-on-android-tv/?utm_source=Nvidia%20Shield%20Sideloading%20Hub&utm_medium=referral&utm_campaign=Nvidia%20Shield%20Sideloading%20Hub.

 

App is geinstalleerd, maar ik heb hem nog niet kunnen uitproberen, want ik zit nu in een vakantiehuisje en de iTV app eist dat mijn apparaat verbonden is met mijn vaste KPN netwerk. Maar goed… biedt perspectief voor als we weer thuis zijn. Alleen geen flauw idee, waarom dit niet op de normale manier wil installeren bij mij 😞.


Ik heb datzelfde probleem met inloggen op de shield.

Kpn eist dat ik thuis moet zijn om te verbinden.

mijn iphone zeurt helemaal niet over thuis zijn of niet thuis zijn,die kan gewoon inloggen in een woning met ziggo aansluiting.

wie heeft er een oplossing voor


@ronn 

De thuis app voor Android TV valt niet onder de portabiliteit regels voor gebruik in de Europese Unie. 


Ik heb datzelfde probleem met inloggen op de shield.

Kpn eist dat ik thuis moet zijn om te verbinden.

mijn iphone zeurt helemaal niet over thuis zijn of niet thuis zijn,die kan gewoon inloggen in een woning met ziggo aansluiting.

wie heeft er een oplossing voor

De kpn Android ITV app werkt alleen in je thuis netwerk van kpn 

Dat is een andere app als wat je op je mobiel gebruikt 

Je kunt wel de Chromecast functie gebruiken op jou Nvidia shield en met je iPhone streamen naar de Nvidia Shield


Als je thuis een Synology NAS hebt staan, installeer dan de OpenVPN cliënt op die Android TV en zet een VPN verbinding op met de Synology NAS thuis.

Zorg er hierbij voor dat alle communicatie via de VPN verbinding loopt.

Het KPN TV platform zal daardoor de Android TV "thuis" zien staan en daarmee kan je dus wel buitenshuis televisie kijken met de iTV app voor Android TV.


Als je thuis een Synology NAS hebt staan, installeer dan de OpenVPN cliënt op die Android TV en zet een VPN verbinding op met de Synology NAS thuis.

Zorg er hierbij voor dat alle communicatie via de VPN verbinding loopt.

Het KPN TV platform zal daardoor de Android TV "thuis" zien staan en daarmee kan je dus wel buitenshuis televisie kijken met de iTV app voor Android TV.

Hoi,

ik heb geen nas maar het is puur backup voor mij dus ik weet genoeg.

Mocht ik kpn nodig hebben dan stream ik maar via de chromecast.

tnx