Skip to main content

Ik heb een iTV ontvanger (zwarte HMB226) en een C1 afstandsbediening; de iTV ontvanger is gekoppeld via HDMI met LG SmartTV (welke met optische kabel is verbonden met een SONOS Soundbar). Om te wisselen van TV kanalen gebruik ik de witte KPN afstandsbediening, maar moet ik de kast openzetten waar de zwarte iTV onvanger is staat. Hoe kan ik van kanalen wisselen zonder de kast open te zetten?

Dit kan door middel van een infrarood verlenger. Men plakt een oog op het infraroodoog van de ontvanger en deze gaat met een kabeltje naar een ander oog, die je op of bij de kast plakt of onder de tv.


Zoals hier onlangs nog uitvoerig besproken :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/afstandsbediening-ontvanger-op-andere-plaats-489150

En ook in dit geval weten we nog niet hoe dit is afgelopen :-/


Dit gaat over ITV en niet over Digitenne!

Als het kastje een infrarood oog heeft dan werkt het gewoon.


Hoi @AlFra. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat er al een antwoord is gegeven op jouw vraag. Met een infrarood verlengkabel kan je jouw kastdeur weer dicht doen. Zolang de frequentie van de infrarood verlengkabel 56kHz ondersteund.


Met de afstandsbediening van mijn gloednieuwe Samsung TV kan ik de Arris 2952 ook bedienen. Heb 't uitgeprobeerd; zelfs v.u. een andere ruimte met 2 (!) muren ertussen. Verbinding loopt dan via de LAN (netwerk).
Ik verwacht niet anders dan dat het met de 2260 ook zo werkt.

Bij aansluiten van de decoder zoekt de televisie automatisch de provider die erbij hoort. Even bevestigen, klaar.

De bij de Samsung geleverde ab is nogal karig, maar je kunt vervolgens ook een (oude) Samsung ab met cijfers gebruiken.


Reageer