Skip to main content

Sorry, ik ben niet helemaal op de hoogte van de juiste woorden maar ik hoop dat ik mijn vraag toch duidelijk kan maken.

In mijn woonkamer heb ik aan de ene zijde van de wand het stopcontact (voorheen het stopcontact waar een vaste telefoon werd aangesloten) waarop de KPNbox 12 is aangesloten. Vanuit de KPNbox lopen er 2 kabels naar de tv die aan de andere kant van de kamer staat. De ene kabel is zwart en komt uit op de achterzijde van mijn tv. De andere kabel is wit en komt uit op de tv-ontvanger (Arris VIP5202) welke achter de tv staat.

Is er een manier om, in plaats van de kabels onder de vloer weg te werken, draadloos tv te kijken?
ik heb gekeken naar een draadloze verbindingsset maar ik vraag me af of deze mij in deze situatie zal helpen. 
ik hoop dat iemand wil met me mee wil denken.

 

groet, D. 

 

Een verbindingsset zal in jouw situatie waarschijnlijk prima werken. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

of:

Als je een redelijk recente tv van Samsung of LG hebt danwel eentje met Android-TV ( bv Philips, Sony, TCL, ... ) kun je met de app kijken waarbij je de televisie via wifi is verbonden. 


Er loopt toch maar 1 kabel van KPN Box naar tv ontvanger? Die 2de zwarte zit tussen tv ontvanger en tv. Die komt niet bij de KPN Box vandaan. Toch?


@Nick83 , daar zat de oplossing. Wij hadden een kabel lopen om viaplay te kunnen kijken op onze samsung tv.

maar door de chromecast die ik onlangs gekocht heb, is die kabel niet meer nodig.

Jouw antwoord gaf het puzzelstukje waar ik naar op zoek was. Dank!
 


Ok. Dus die 2de zwarte kabel was voor internet op de tv? De tv kon ook op WiFi toch? Net als de Chromecast ook op WiFi zit. 

Maar dan blijft 1 kabel over. Of gebruikt u nu ook de app van KPN op de Chromecast? En gebruikt u nu de tv ontvanger niet meer?


Ah, ik ga er dan nu van uit dat de zwarte EN de witte beide netwerkkabels zijn. Ik ging ervan uit dat met de zwarte een hdmi kabel bedoeld werd. Die levert kpn zwart. Netwerkkabels levert kpn wit (bij de tv ontvanger). 

Netwerkkabel met RJ25 pluggen; een zwarte dan maar.

 


@Nick83 Ik gebruik nog wel de tv-ontvanger van KPN. Maar de wifi heb ik nu via DVS ‘omgeleid’.

Het enige ‘probleem’  is dat Viaplay niet wordt ondersteund door de apps op de tv-ontvanger. Die moet ik dan vanaf mijn ipad casten. Maar de lelijke kabels over de vloer ben ik kwijt. 😀


@Mrs.DS Als het alleen om Viaplay te doen is, heb je al gekeken op kanaal 225 van de tv-ontvanger?


@Mrs.DS Als het alleen om Viaplay te doen is, heb je al gekeken op kanaal 225 van de tv-ontvanger?

Dat werkt uiteraard alleen als je ViaPlay via KPN hebt.


Op 225 kan je niet de films van Viaplay kijken. En ook geen F1 terugkijken.

Voor beide heb je de app op telefoon of ipad nodig.