Skip to main content

Ik had met het oude modem mijn radio aangesloten via een jack plugje.

Die aansluiting zit er niet meer op.

Hoe luister ik nu radio via het modem?

Ik zie nergens ook een uitleg wat je met die usb aansluiting kan, komt daar soms ook audio uit?

Hoor graag wat ideeën hierover

Gr Rein

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hallo @GeenRadiomeer i.p.v. modem bedoel je waarschijnlijk de nieuwe tv-decoder.

Daar zit alleen een digitaleSP/DIF-aansluiting op, dan kun je met de geschikte digitale kabel aansluiting maken op de digitale ingang van je versterker, zien onderstaand voorbeeld van zo'n kabel:

digitale SP/DIFkabel

 


Thx, 

Had geen idee dat dit redelijk gedateerde audio setje ook nog een digitale ingang had. Ik ga dit proberen zo gauw als ik mn huis op orde heb na mn verhuizing. 👍

 

Ps. Net gecheckt op audio setje. Optische aansluiting blijkt alleen geschikt voor dvd Video uitgang. 

Gaat dus niet werken 😏

Ms zal ik dan een kasje moeten hebben van optisch naar analoog converter oid

 


Had geen idee dat dit redelijk gedateerde audio setje ook nog een digitale ingang had.

Dus jouw audiosetje heeft zo'n ingang voor een digitale SP/DIF kabel? 


Had geen idee dat dit redelijk gedateerde audio setje ook nog een digitale ingang had.

Dus jouw audiosetje heeft zo'n ingang voor een digitale SP/DIF kabel? 

Nee dus ..... (:


Zie hier voor een adaptor Toslink (fiber audio) naar 3,5 of tulp stekers.


Zie hier voor een adaptor Toslink (fiber audio) naar 3,5 of tulp stekers.

Thx Joop. 

Op de nieuwe TVdecoder kan je ook niet meer zien op welk kanaal hij staat, hij heeft geen display meer. Das ook niet handig.

Je wordt eigenlijk gedwongen om nieuwe apparatuur aan te schaffen als je niet met allerlei tussen oplossingen wil werken.

Wordt tijd voor een nieuw setje (:


Je zult op geen enkel setje het kanaalnummer zien wat op de KPN ontvanger is ingesteld! Dus hou dat geld maar in de zak, als het doel is om dat kanaalnummer te zien.


@GeenRadiomeer 

 

Op de Arris 5202 zat ook al geen Display.

Alleen bij Radio luisteren kan je dit missen, maar voor de rest heb je het niet nodig.