Skip to main content

hallo. weet iemand hoe je de tv+box kan instellen dat deze na bv. 2 uur uit gaat. een sorry timer. de instelling 'scherm uit' doet dit niet.

Hoi @Fior, welkom op ons forum! Je kunt dit instellen via de systeeminstellingen!


Hoi @Fior, welkom op ons forum! Je kunt dit instellen via de systeeminstellingen!

Hoe? Waar? Want ik heb het niet kunnen vinden. Wij kijken volgens mij ook 24/7 naar de tv tegenwoordig als we niet zelf nadrukkelijk de ontvanger uit zetten. Er is wel een ECO stand. Maar die wil ik niet. Ik wil dat de ontvanger gewoon na bijvoorbeeld 2 uur in standby gaat.


Ik was de link in de vorige reactie vergeten maar dit staat in het kennisbankartikel!

 


Ok 👍


Hai.

Ik heb 2 tv+boxen en bij allebij werkt de instelling 'scherm uit’ niet.

De eco-stand staat op snel opstarten en de box blijft aan en signaal doorgeven.

🤷🏻


Dat is natuurlijk niet de bedoeling, de afstandsbediening word niet gebruikt in die periode toch?
Je zou een factory reset kunnen proberen maar het is natuurlijk even de vraag of dat de moeite ook waard is


Hai. De afstandsbediening word idd niet gebruikt. Als we tv kijken in de slaapkamer en de bediening op het kastje leggen staat de box s'morgens nog aan. De tv gaat uit met zijn eigen instelling. Een reset lijkt mij niet nodig daar ze allebij de boxen het niet doen. 


Ik weet niet wat voor STB je heb maar je kan de eco functie gebruiken en daar instellen uitschakelen na 2 4 of nog langer uitgaan.

Als je de tv en STB gekoppeld heb met de afstandsbediening gaan beide dan uit.

Heb je dit niet zo je tv hier zelf in moeten voorzien met een eco of standby setting.

suc6


Met deze instelling gaat alleen het scherm uit en niet de ontvanger op standby, kan het zijn dat je dat bedoelt met dat het niet werkt?
Daar heb ik via de ontvanger helaas geen oplossing maar je kunt instellen dat hij met HDMI CEC uitgaat op het moment dat de TV uit gaat zoals Thijs hierboven noemt. Dit staat in het onderstaande topic verder uitgelegd:

 


Dank je. Dat ga ik proberen. Ik laat het weten. 👍


Mensen dank jullie wel. Werkt goed. 👍👍👍