Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de tv-ontvanger verbinden met een Unify netwerk?

• July 26, 2026
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Voor een installatie van een klant heb ik een vraag over de KPN iptv.

Klant heeft een experia box en een unifi express 7 met een aantal wifi punten van ubiqiti.

Nu is het zo dat de KPN iptv box stopt na 1 second met streamen.

Nu is het zo dat dit NAT achter NAT is . Dus experia box is de router (internet op de WAN aangesloten)

LAN van de experia gaat naar WAN van de unifi express 7 

LAN van unifi express 7 gaat verder het netwerk op.

Nu werkt de KPN iptv box niet op deze manier.

Nu lees ik dat ik IGMP PROXY op AAN moet zetten op de unifi express 7 en IGMP snooping op AAN.

Maar is dit voldoende om dit werkend te krijgen?

De Experia router van KPN vervangen voor unifi express heeft hier niet de voorkeur. NAT achter NAT is hier voldoende.

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@frank_the_tank89, welkom op onze community! We denken graag even mee, dit moet kunnen werken maar ik heb er zelf niet zoveel verstand van.
We hebben er wel een paar handige topics over:

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • July 29, 2026

Als de Unify een eigen netwerk maakt geeft hij het Multicast signaal hoe dan ook niet door. (Als hij als accesspoint wordt ingesteld op het KPN box netwerk werkt dit wel maar dan mis je alle voordelen van de Unify apparatuur)

Je zou de Unify apparatuur rechtstreeks op de glasvezel/DSL kunnen aansluiten en het IGMP netwerk daarop kunnen aanmaken. Ik heb op Github een script gevonden:
https://github.com/fabianishere/udm-iptv
Als je TV+ hebt kan je ook Unicast aanzetten in plaats van multicast. Dan heb je IGMP niet meer nodig en werkt het via het ”reguliere” (KPN) internet.