Skip to main content

ik heb een nieuwe samsung 4 k tv gekocht maar wil nu graag een nieuw abonnement met de 4 k 5202 box er bij maar kan nergens vinden hoe ik dit kan doen 

Dag @TOM GUNTER bedenk wel dat je met het 4k abonnement maar twee zenders krijgt die in 4k uitzenden. Vraag je af of je dat het geld waard vindt. Het is ook de vraag of je het wel kan bestellen. Dat kan alleen als de snelheid 100 of hoger is.


vriendelijk bedankt voor je info maar twee zender zeg je dus niet alle 4 k uitzendingen ?

 

 


Nee @TOM GUNTER er zijn geen Nederlandse omroepen die in 4k uitzenden. Dus eigenlijk heb je er niks aan. Althans zo denk ik er over. Uiteraard kan je met jouw tv wel streamingdiensten via de apps op jouw tv in 4k kijken mits je daar een abonnement op hebt. Denk bijvoorbeeld aan Netflix.  


ik heb een nieuwe samsung 4 k tv gekocht maar wil nu graag een nieuw abonnement met de 4 k 5202 box er bij maar kan nergens vinden hoe ik dit kan doen 

Hallo @TOM GUNTER in MijnKPN de 4K optie activeren bij je tv abo.

 

 


ik heb een nieuwe samsung 4 k tv gekocht maar wil nu graag een nieuw abonnement met de 4 k 5202 box er bij maar kan nergens vinden hoe ik dit kan doen 

Hallo @TOM GUNTER in MijnKPN de 4K optie activeren bij je tv abo.

 

Mits hij geen verouderd abonnement heeft natuurlijk!

@TOM GUNTER, je kan nog even de infopagina doornemen om te kijken of het je wat lijkt. 🙂


Alles al geprobeerd maar lukt niet, ik ga maar overstappen naar Zigo want me echt veel te lastig om een nieuw 4 K boxje te bemachtigen bij KPN.

Ondanks dat we al jaren klant zijn met internet, tv, mobiel.

Maar bedankt voor de info.

Mvg Tom Gunter  


Succes. Bij Ziggo is er maar Ă©Ă©n zender in 4k (Love nature). KPN heeft er dan nog 2.

Verder zijn in de box daar alleen HBO en Netflix beschikbaar met 4k. Netflix alleen 4k als je bij Netflix ook het duurste abonnement neemt. 

Een 4k decoder is naar mijn mening absoluut niet nodig. TV kijken (zenders) is nog gewoon HD. 

Voor de streaming diensten die 4k bieden zit de geschikte app in je mooie nieuwe smart-tv. Die heb je toch niet gekocht om "smart" niet te gebruiken. 

Voor bijvoorbeeld Disney+ moet je wel. Die heeft Ziggo ook niet in de box.

Als je contractvrij bent kun je over naar het splinternieuwe abonnement met de KPN TV + ontvanger (4k). In combinatie met een Google account heb je keuze uit zo'n 5000 apps. 

Bij Ziggo ben je afhankelijk wat zij erop zetten. 

Over naar het nieuwe abonnement kan momenteel alleen telefonisch. 0800-0402 


Blijf ook het liefst bij kpn maar ik heb al tv + pakket dus wil alleen een 4 k kastje.

 

En dat lijkt niet te doen.

 

TG


Je hebt al de diw7022 ontvanger begrijp ik. Dan moet je gewoon een tweede kunnen aanvragen. 

De 5202 is sinds 23 januari niet meer beschikbaar. 

Onder het abonnement met de naam Alles in 1 is een 4k ontvanger niet mogelijk. Dan kan je gewoon naar het nieuwe abonnement. 

Maarja.... alle 4k apps zitten al in je mooie nieuwe smart-tv. En nog geen enkele tv zender is 4k. Duurt nog wel een paar jaar voordat die dat 'regulier' doen. 

Dus je kunt je er beter niet druk om maken. 

Tv kijken via je huidige decoder. En voor je streaming diensten met 4k abonnementen de apps in je tv gebruiken. Bevalt mij prima. 

HD wordt niet beter of nog mooier via een 4k decoder. 


ok thanks.

 

TG


mag ik je nog wat vragen 

 


Ja hoor


sluit je de kpn box rechtstreeks naar de tv aan of via de soundbar.

Of kan beiden. 

Ik heb nu de hdmi van satelietbox naar de tv aan gesloten en een hdmi van de soundbar naar de acr van de tv

 

Wat is de juiste aansluiting of kan het beiden /

 

tg 


@TOM GUNTER 

Zie hier, misschien is dit een betere optie?


Je sluit de ontvanger rechtstreeks aan op de tv.

De soundbar zou ik op 2 manieren aansluiten. Nouja zou. Hier heb ik het zo.

Vanaf de tv met HDMI ARC. Ook voor audio van de apps in je tv naar de soundbar. 

En van de ontvanger optisch naar de soundbar (om tv uit te kunnen zetten met een radio zender aan).