Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik een extra nieuwe afstandsbediening aanvragen?

• June 7, 2026
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Hallo,

We hebben twee kastjes van jullie. Ik heb vandaag een nieuwe afstandsbediening aangevraagd, maar voor het andere kastje heb ik ook een nieuwe nodig. Beide werken niet goed meer. Toetsen moet je hard indrukken.

Kunnen jullie nog een extra afstandsbediening afsturen?

6 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

@Iris Steenbreker Vul je forumproviel in dat ziet een moderator wie je bent zodra je aan de beurt bent

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 8, 2026

Hallo ​@Iris Steenbreker ,

Als het goed is, lukt het morgen weer om een nieuwe afstandsbediening te bestellen. 

Afstandsbediening is kapot

Je hebt alles gecontroleerd, maar je afstandsbediening werkt nog steeds niet? Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. Heb je meer nodig? Bestel dan een afstandsbediening via apparatuurvoorthuis.kpn.com.

Meer informatie:

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • June 8, 2026

We hebben twee kastjes van jullie. Ik heb vandaag een nieuwe afstandsbediening aangevraagd, maar voor het andere kastje heb ik ook een nieuwe nodig. Beide werken niet goed meer. Toetsen moet je hard indrukken.

Kunnen jullie nog een extra afstandsbediening afsturen?

Misschien een domme vraag, maar heb je er al nieuwe batterijen in gedaan?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Iris Steenbreker, welkom bij de community!

Je kunt inderdaad eenvoudig nog een extra afstandsbediening aanvragen. Het is wel goed om de reactie van ​@Noordzee even na te gaan.

Vaak helpt het om 1 à 2 dagen te wachten tussen twee aanvragen. Het systeem moet de eerste aanvraag namelijk eerst registreren en verwerken voordat er opnieuw een vervanging kan worden aangevraagd.

Laat je weten of het is gelukt? Mocht je er niet uitkomen, dan denken we graag met je mee. 😊

• June 9, 2026

Misschien een domme vraag, maar heb je er al nieuwe batterijen in gedaan?

Dan denk ik eerder aan vocht (met suiker) er in wat op de verkeerder plaats terecht is gekomen.
Ik haalde regelmatig onwillige AB’s uit elkaar, schoonmaken, drogen en weer monteren.
Maar deze zijn waarschijnlijk weer anders gebouwd.

Beide werken niet goed meer. Toetsen moet je hard indrukken.

Nu ja, hoe dan ook, ik vraag me dan (ook) af wat de oorzaak kan zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@Iris Steenbreker ,

Als het goed is, lukt het morgen weer om een nieuwe afstandsbediening te bestellen. 

Afstandsbediening is kapot

Je hebt alles gecontroleerd, maar je afstandsbediening werkt nog steeds niet? Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. Heb je meer nodig? Bestel dan een afstandsbediening via apparatuurvoorthuis.kpn.com.

Meer informatie:

@Iris Steenbreker 

Is het inmiddels gelukt om een tweede afstandsbediening te bestellen?