Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een internetkabel splitsen voor een tweede TV-ontvanger?

• March 29, 2022
  • 3 reacties
  • 3662 keer bekeken

Ik heb momenteel een van mijn tv-ontvangers bekabeld verbonden met het modem en vervolgens naar de tv in de huiskamer

Is het mogelijk om deze kabel d.m.v. gebruik van een splitterĀ als aanvoer kabel voor twee verschillende

tv-ontvangers te gebruiken?

Beste antwoord door Anonymous

Hoi @Frans ValkĀ ,

Het kans op storingen is bij zo“n ethernet splitter heel groot.

Je kan beter een switch kopen,Maar zorg dat deze wel IGMP snooping ondersteund:Bijvoorbeeld deze switch van KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • March 29, 2022

Hoi @Frans ValkĀ ,

Het kans op storingen is bij zo“n ethernet splitter heel groot.

Je kan beter een switch kopen,Maar zorg dat deze wel IGMP snooping ondersteund:Bijvoorbeeld deze switch van KPN.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 29, 2022

Het is mogelijk, maar doe het aub niet. Levert enkel storingen op en wij monteurs rekenen dan 60 euro om het op te lossen. Koop een goede switch met IGMP snooping zoals @martijn197108Ā zei en dat ben je van alle ellende af.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 29, 2022

Ik heb momenteel een van mijn tv-ontvangers bekabeld verbonden met het modem en vervolgens naar de tv in de huiskamer

Is het mogelijk om deze kabel d.m.v. gebruik van een splitterĀ als aanvoer kabel voor twee verschillende

tv-ontvangers te gebruiken?

Ā 

Inderdaad met een goede en juiste switch die ook IGMP Snooping ondersteund.

Ik heb deze.

Werkt perfect.Ā 

Ā 

Splitters, T stukken, etc. gebruik die niet, want de kans dat het werkt is 0%.Ā 

Dat kan niet met UTP kabel.Ā