Skip to main content

Ik ben al een paar maanden bezig om contact te leggen met KPn over het verkijgen van een zenderkanaal. Er is een zendmachting voor lokale tv afgegeven door het Commissariaat van de Media. De volgende stap zou zijn contact leggen met KPN om een kanaal toegewezen te krijgen.

Verschillende afdelingen binnen KPN gesproken maar niemand weet  welke afdeling ik moet contacteren om toegang te krijgen tot de kabel, 

Ik word door medewerkers van KPN van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Uiteindelijk van een betrokken medewerker de tip gekregen om het via het forum te proberen of het hoofdkantoot te bellen. Het hoofdkantoor ( 070 3434343) heeft alleen een bandje op het nummer staan.

Hopeljik kan iemand me helpen, een nummer waarop ik iemand kan bereiken van het hoofdkantoor zou al veel kunnen helpen.

Deze vraag staat waarschijlijk in de verkeerde categorie.
Bedankt voor het lezen, fijne dag,
groet Maria

Nog even een opmerking:
Op de site van CvdM staat:
“Om via de kabel te kunnen uitzenden moet de commerciële omroep een overeenkomst met de kabelexploitant sluiten.”

de grote vraag is dus hoe ik een overeenkomst met KPN kan sluiten. Het betreft trouwens een lokale tv-zender in Midden Limburg.

 


Gaat het om een lokale publieke omroep of om een commerciële zender? Dat maakt namelijk verschil.

Piet.


Wat heeft dit met het forum van KPN, de internetprovider te maken @Mar020 ?

Ik denk dat je je vraag elders binnen KPN moet stellen 

 


Ik ben al een paar maanden bezig om contact te leggen met KPn over . . .

Dus “ten einde raad” komt de vraagsteller hier eens vragen, om te zien of er iemand nog goed ideeën heeft, anders dan . . . .

 


Ten eerste: zit je lokale omroep inmiddels op het landelijke distributie systeem? Via de Media gateway?

Zit je wel al op de coax kabel? (Ziggo, danwel die in jouw regio van toepassing is)


Bedankt voor de reacties.

Het is een lokale commerciële zender. Volgens Commissariaat van de Media, die de vergunning heeft afgegeven moet er nu  een overeenkomst worden gesloten met kabelexploitanten KPN en Ziggo. Maar bij beide verkrijg ik geen ingang naar de juiste afdeling. Ik kom niet verder dan klantenservices die geen idee hebben en ook niet schijnen te weten wat te doen.

ik weet niet wat wordt bedoelt met  het landelijke distributie systeem. Als ik zoek op media Gateway zie ik bedrijven die data centers beheren. 
@PeterG zou je me daarover wat meer willen vertellen? Het CvdM zegt daar niets oover, Volgens hen moet ik contact opnemen met KPN en Ziggo om een overeenkomst te sluiten.


Je zendt wel al uit via de ether (FM, DAB+) neem ik aan? En via een stream op internet natuurlijk.

Media Gateway is een landelijk glasvezelnet waarop alle landelijke (commerciëel en publiek), regionale en lokale zenders worden gedistribueerd om over genomen te kunnen worden door tv providers. Er zijn er meer dan alleen kpn en ziggo die in je woonplaats afgenomen kunnen worden. Afgezien van providers die via kpn overnemen zijn er ook “zelfstandige” als T-mobile, en Freedom internet. Het data centrum van de Media Gateway staat op het Mediapark in Hilversum.

Helaas is onze lokale omroep al 10 jaar ter ziele. Anders had ik je het telefoon nummer van de ingang voor overname van het signaal kunnen geven bij Ziggo. Via kpn hebben we nooit uitgezonden; dat kon toen nog niet. In ieder geval weten ze op het consumentennummer van Ziggo 0900-1884 inderdaad niks. Het nummer van Ziggo Zakelijk heb ik na flink zoeken gevonden. Zie hier.

Voor overname van het signaal (van de Media Gateway; tegenwoordig beheert door Cellnex) voor distributie via kpn zou ik je aanraden het eens te proberen via KPN Wholesale.

KPN Wholesale 0800-0307 https://www.kpn-wholesale.com/klantenservice-contact.htm .

Bij “KPN de Provider”, hier dus (0800-0402), zul je 0 op het rekest krijgen. Die weten ook zeker de weg niet voor distributie via het KPN TV netwerk.

Bij lokale omroepen kan de OLON veel regelen. Dit gaat echter om een regionale commerciële omroep. Daarvoor heb ik branche vereniging https://nlcr.nl/ gevonden. Wellicht kunnen zij je bij e.e.a. adviseren.

SUCCES! 👌

 


beste @PeterG 

bedankt voor alle informatie die je me hebt verstrekt.  Momenteel streamen we de programma's alleen via het web. Ik ga vanaf maandag de ingangen die je hebt genoemd contacteren.

wens je een prettig weekend,

mvg Maria


Deze vraag heeft zojuist de status “beantwoord” bekomen.

Maar, wie deed dat ?
Was het @Mar020  ?
Dat mag ik hopen cq aannemen, vraag : hoe ging het verder hoe is het  (blijkbaar) opgelost ?

bvd


Deze vraag heeft zojuist de status “beantwoord” bekomen.

Maar, wie deed dat ?
Was het @Mar020  ?
Dat mag ik hopen cq aannemen, vraag : hoe ging het verder hoe is het  (blijkbaar) opgelost ?

bvd

 

@KeesYagi 

Alleen de auteur van de topic en de moderater kunnen dat doen. 


Was het @Mar020  ?
Dat mag ik hopen cq aannemen

Ja, dat zou ieder normaal denkend mens aannemen. Maar welnee, KPN selecteert wat hen goeddunkt. Zelfs als de vragensteller al een ander antwoord gekozen had.