Skip to main content

Een opname binnen gidstijd stoppen, lukt wel maar dan wordt dat wat ik van het programma al heb opgenomen verwijderd.

Hoe kan ik een opname binnen gidstijd stoppen maar dat wat ik van het programma al heb opgenomen niet verwijderd wordt ?

@marimma Welkom op het forum. 

Ik ben bang dat ik je in dit geval moet teleurstellen, het is niet mogelijk om "halve" opnames te bewaren. Wel heb je natuurlijk de mogelijkheid om programma's terug te kijken


Als je afgestemd bent op de zender waar op dat moment die opname loopt:

Druk op de rec knop. Je krijgt dan de vraag of je de opname wilt stoppen. Als je ja doet dan wordt de rest niet opgenomen. En blijft het opgenomen deel beschikbaar (maximaal 1 jaar).

Sorry, Rutger. Opname stopzetten is (dus) wel mogelijk.


@PeterG Geen enkel probleem natuurlijk, juist fijn dat jij een goed antwoord hebt!  Bedankt voor je antwoord, ik heb voor bevestiging zelfs nog contact gehad met collega's die hetzelfde aangaven! Ik zal jouw informatie intern doorgeven! :)


Ha Peter,

Veel dank voor je advies. Het heeft even geduurd maar ik heb het eerst een paar keer geprobeerd. Ik heb twee tv's. Erg prettig dat het programma op beide toestellen stopt en het opgenomen deel bewaard blijft.

 

Maar de programms's worden wel volledig opgenomen op mijn tablet en ipod.

Wanneer ik het opgenomen programma verwijder van mijn tablet of ipod, wordt het ook van de tv- toestellen verwijderd.

Ik denk dat ik op mijn tablet en ipod dan wifi moet uitschakelen voordat ik het programma op de tv stopzet. Dat ga ik nog uitproberen.

 

Wel vreemd dat drie medewerkers van KPN me verzekerden dat een programma niet voortijdig gestopt kon worden.

 

Veel dank want ik ben erg blij met de oplossing.

@PeterG Geen enkel probleem natuurlijk, juist fijn dat jij een goed antwoord hebt!  Bedankt voor je antwoord, ik heb voor bevestiging zelfs nog contact gehad met collega's die hetzelfde aangaven! Ik zal jouw informatie intern doorgeven! :)

 

 

Dit is de beste oplossing !


Maar de programms's worden wel volledig opgenomen op mijn tablet en ipod.

Interessant, dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn.

 

Wanneer ik het opgenomen programma verwijder van mijn tablet of ipod, wordt het ook van de tv- toestellen verwijderd.

Klopt, dat is ook de bedoeling.

 

Ik denk dat ik op mijn tablet en ipod dan wifi moet uitschakelen voordat ik het programma op de tv stopzet. Dat ga ik nog uitproberen.

Dat heeft geen zin want opnames staan in "the cloud" en niet op de tablet.


Maar de programms's worden wel volledig opgenomen op mijn tablet en ipod.

Klopt. Via de apps en website zijn ze volledig beschikbaar. Alleen via de ontvanger heb je het '’gekozen'’ deel. Als je opnameruimte wilde besparen, dat heeft geen zin. Ook al neem je maar een kwartier op van een programma van 1½ uur dan wordt die volledige periode gebruikt. Alleen via de decoder kun je dan dat kwartier kijken; via andere routes (apps; website) het héle programma inderdaad. Ik maak daar nog wel eens gebruik van als ik een opname te laat ben gestart. Via de app kijk ik dan toch v.a. het begin :wink::rolling_eyes: .

:warning: Per abonnement is er maar één opname. Deze is op alle apparaten beschikbaar. Maar verwijderd dan is het ook op alle apparaten niet meer beschikbaar natuurlijk :grin: .