Skip to main content

Hallo techneuten,

Ik heb een ruimte in mijn bedrijf welke in gebruik is voor mijn kantoor. Graag wil ik hier ook een tv aansluiten.

Het kantoor is alsvolgt aangesloten op het internet.

 

Woning, hier komt de hoofdkabel binnen en staat de experiabox.

Vanuit de experiabox gaat er een netwerkkabel naar de loods.

In de loods staat een Asus RT-AC68U-2310. Hieruit gaat er een netwerkkabel naar kantoor waar de pc aangesloten zit op een switch.

 

Kan ik nu op deze switch een tv decoder aansluiten en zo de tv werkend krijgen?

Bvd,

Met vriendelijk groet,

Cok

Ik voorzie geen probleem @Cok van der Meer 


Dat weet ik niet. Je noemt een switch en de Asus. 

Asus is een tweede router na de eerste (Experia box) neem ik aan. Of dat zonder meer werkt met een Multicast ontvanger weet ik zo niet. 

Tv kijken hoeft niet per se met een bij kpn gehuurde ontvanger. 

Je kan ook een streamingbox of een stick / dongel gebruiken. Als bijvoorbeeld de Google Chromecast HD met Google-TV (en afstandsbediening). Of een smart-tv waar de kpn itv app al op kan. Als een Samsung, LG, Philips (Android-TV!!) of Sony. Niet ouder dan 2017.

Kpn ondersteunt Samsung Tizen, LG WebOS, Android-TV, Firestick, Google-TV. 


Zoals je wellicht weet zijn er eisen aan een switch (IGMP snooping moet aan staan).

Met tv en ASUS is het nog wel eens hit en miss. In accespoint mode zou hij het wellicht doen, in router mode zou ik het topic over “eigen router”  doorspitten.

Een firmware wijziging is denk ik nodig https://bashoogers.nl/wp-content/uploads/2020/04/V4_HANDLEIDING_EIGENROUTERKPN.pdf

Evt moet je de router omzeilen door het intakken op een extra switch en de TV kabel vanuit die switch weer naar de oude switch sturen.


Dan is denk de aanschaf van een tv waar de KPN iTV app op kan de makkelijkste optie…..

 

Ik duik er even verder in. Bedankt alvast voor de snelle antwoorden!


Psst. De Android-TV app werkt momenteel het best/lekkerst.

Dus dan bv een Philips tv of Sony TV. Of een andere tv met Android-TV besturing.

Let op. Van Philips zijn er ook (goedkopere) tv's met Saphi, maar daar is de KPN iTV app niet voor beschikbaar.

Of een losse box (bv de Nokia streamingbox 8000 of 8010) of een Chromecast waar tegenwoordig alles in zit. Met die laatste ben je met de HD versie voor 4 tientjes klaar, afgezien van een televisietoestel natuurlijk.

De KPN TV app zoals in mijn Samsung (besturing Tizen) is momenteel niet helemaal compleet. Maar is wel prima bruikbaar. Tenzij slechthorenden ondertiteling nodig hebt.