Skip to main content

Naar mijn TV loopt momenteel helaas geen COAX kabel of UTP kabel. Wel komt er een COAX kabel binnen (105 Mbit/s) in mijn meterkast, glasvezel is helaas niet mogelijk op mijn adres. Ondanks het feit dat mijn TV niet ver van mijn meterkast verwijderd zit (slechts 4 meter) is het niet mogelijk om op een mooie manier een kabel te trekken van mijn meterkast naar de TV.
Ik zou graag TV en internet via KPN aanschaffen. Ik heb na wat zoekwerk drie mogelijkheden om "draadloos” een TV signaal naar mijn TV te krijgen:

  1. ​​​TV kijken via een DVS (mijn stroomnetwerk is onlangs aangelegd en zou dus goed moeten zijn)
  2. TV kijken via een SuperWifi punt
  3. Digitenne

Met Digitenne heb ik niet hele goede ervaringen en aangezien ik ook graag interactief TV wil kijken valt die optie af. Wat raden jullie aan voor het meest stabiele TV signaal? TV kijken via een DVS of via een SuperWifi punt?
Mijn internet signaal moet door de gekozen oplossing ook niet teveel achteruit gaan uiteraard.

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt :)

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @GH4, welkom! Leuk dat je overweegt een abonnement bij KPN af te nemen. Ik begrijp dat je op zoek bent naar een manier om draadloos televisie te kijken, omdat een kabel niet op een mooie manier gelegd kan worden. Dat is natuurlijk je goed recht. De opties die je noemt, zijn inderdaad de opties die je hebt om met een tv-ontvanger ‘draadloos’ televisie te kijken. Als KPN medewerker kan ik optie 1 en 2 alleen niet aanraden. Voor het meest stabiele signaal zou ik altijd aanraden om toch wel kabels te trekken. Aansluiting met DVS en SuperWifi kan goed werken, maar we kunnen dit niet garanderen.

Ik wil er nog wel een vierde optie aan toevoegen. Als je KPN TV hebt, kun je namelijk ook gebruik maken van de KPN TV app en de KPN Smart TV app. De KPN TV app kan je vanaf jouw telefoon met behulp van een Chromecast op jouw televisie laten afspelen. De KPN Smart TV app kan je direct op jouw Smart TV (LG, Samsung of Android) installeren. Met de apps heb je alleen wel minder mogelijkheden dan met de tv-ontvanger, dus als hoofd televisie zou ik het ook niet van harte aanraden, maar het is een optie om te overwegen.

Maar weet je trouwens al zeker of KPN levert op jouw adres? Je geeft in jouw bericht aan dat er een COAX kabel de meterkast binnenkomt. KPN levert alleen niet over COAX, dat doet Ziggo. KPN levert over de DSL (koper) lijn of via glasvezel. Als je jouw postcode invult op kpn.com, kan je zien of en hoeveel snelheid wij op jouw adres leveren.