Skip to main content

Ik heb zowel KPN als Ziggo en ben mij aan het voorbereiden op een reis in Europa.

Om TV te kunnen kijken een Nokia 8010 AndroidTV aangeschaft. Deze willen ik nu configureren zodat er tijdens de reis geen gedoe is.

Deze Nokia 8010 AndroidTV draadloos aangesloten op mijn Ziggo wifi netwerk en de KPN iTV app, V3.020, geïnstalleerd. Locatie service staat aan op de Nokia.

Na inloggen op de KPN iTV app met abo nummer en pin krijg ik de mededeling:
“Geen toegang tot dienst, om gebruik te maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding.”

Met de Nokia 8010 AndroidTV draadloos aangesloten op mijn KPN netwerk werkt het ok.

Graag advies hoe KPN iTV werkend te krijgen op Ziggo netwerk in NL.

 

Dat is niet mogelijk. Die app is alleen vrij gegeven om thuis te gebruiken. 

Zelfs op het internet van de buren met ook kpn doet die app het niet. 

Dat is om delen van het abonnement te ontmoedigen. Dat is met zo'n app in een box of televisie anders wel heel makkelijk. 

Als je op een netwerk zit waarop je kunt casten kun je dat met de kpn tv app in je telefoon doen.

Zelf heb ik onder andere daarvoor op mijn Nokia 8000 ook een abonnement op en app van NLziet. 

Alleen de apps in telefoon en tablet en de website http://tv.kpn.com mogen buiten de deur gebruikt worden.