Skip to main content

Al jarenlang, eerst bij Telfort en nu dus KPN. Zie (ja, nu pas) dat ik interactieve tv heb, maar gebruik dat helemaal niet. Hoe kan ik dit omzetten in gewone tv met zenders? Ik heb overal gezocht bij mijn KPN, maar zie daar alleen als je wat wil toevoegen en dat is juist niet mijn bedoeling. Graag contact met KPN!

Je hebt al wat je wilt, interactieve tv is gewoon tv


Hallo @Yvocoe interactieve tv is gewone tv met zenders en daar heb je een tv-decoder voor van Telfort c.q. KPN in bruikleen.

 


Oké, lekker slim van mij, hè?! Maar ik meen te begrijpen dat je juist door de 'interactieve' tv programma's kan stopzetten, terug kijken e.d. en dat gebruik ik gewoon niet. Bedankt


Oké, lekker slim van mij, hè?! Maar ik meen te begrijpen dat je juist door de 'interactieve' tv programma's kan stopzetten, terug kijken e.d. en dat gebruik ik gewoon niet. Bedankt

Hallo @Yvocoe wat jij wilt kan dus via de tv-decoder van KPN.


Beste @Yvocoe,

Je geeft aan dat je geen gebruik maakt van interactieve tv, dan kun je via MijnKPN dit wijzigen.

Mocht dit niet lukken dan kun je ook bellen met 0800 - 04 02.


KPN levert uitsluitend interactieve tv. Maar je kunt dit gewoon negeren en blijven kijken zoals je gewend bent.


Overal gekeken bij mijn KPN, kon nergens vinden om te wijzigen. Zal bellen. Bedankt


U kunt digitenne nemen. Dan kunt u niet terug kijken. Maar u gaat dan 18 euro per maand betalen, terwijl u nu 10 euro per maand betaald.


Overal gekeken bij mijn KPN, kon nergens vinden om te wijzigen. Zal bellen. Bedankt

Graag gedaan! 😉


Lol, maar meer gaan betalen is juist niet de bedoeling. Liever minder als het kan zonder dat 'interactieve'! 


Lol, maar meer gaan betalen is juist niet de bedoeling. Liever minder als het kan zonder dat 'interactieve'! 

@Yvocoe het is wel zo dat je dan geen gebruik kunt maken van online TV van KPN. 😉


En wat is dan nu weer 'online tv'? Ik heb voor mijn computer uiteraard internet bij hen, maar dat staat los van tv, toch? Online, dat je bv films ofzo op tv kan bekijken en dat doe ik sowieso niet. 


Hallo @Yvocoe als je een abo bij KPN hebt, kan dat uit verschillende onderdelen bestaan:

  1. een internet abo met een bepaalde snelheid
  2. een vast telefoon-abo voor €2 per maand
  3. een tv-abo voor €10 per maand, een 2e tv-abo voor €5 per maand inclusief gratis opnemen.

Bij 3 behoor je een decoder te hebben waarmee je interactieve tv op je tv-toestel kunt kijken, je kunt dan tevens op een geschikte smart-tv, mobiel, laptop, pc, tablet etc. een mobiel tv-app installeren.

Geen tv-abo, dan ook geen tv-apps mogelijk.

Beetje duidelijk zo?

 


En wat is dan nu weer 'online tv'? Ik heb voor mijn computer uiteraard internet bij hen, maar dat staat los van tv, toch? Online, dat je bv films ofzo op tv kan bekijken en dat doe ik sowieso niet. 

Hoi,

 

Om het simpel te houden: KPN levert alleen maar Interactieve TV en dat kan je niet opzeggen. Als je dat toch opzegt heb je helemaal geen TV meer. Alle andere mogleijkheden die hierboven worden genoemd kosten meer geld of helpen niet.

 

Dus eigenlijk hoef je niks te doen. Je kan gewoon TV bij KPN blijven kijken en als je de functies die hier allemaal worden genoemd niet wil gebruiken, gebruik je ze niet. Zo simpel moet je het bekijken. Er is geen goedkoper alternatief bij KPN.


Hoi @Yvocoe ,

Kijk je ook alleen nederland 1, 2 en 3?Dan zou je gratis met een tv met ingebouwde DVB-T2 HEVC H.265 tuner of een losse DVB-t2 HEVC H.265 tuner ook tv kunnen kijken.