Skip to main content

Ik kan alleen thuis kpn streamen naar tv maar op een ander adres niet, weet iemand hoe dat kan?

Bedoelt u tv van KPN kijken via Chromecast? Dat zou overal moeten werken.

De app op de smarttv werkt alleen thuis. Dat klopt.


Ik was weekend weg ,heb chromecast meegenomen,maar krijg geen teken in beeld om te casten


was weekend weg ,heb chromecast meegenomen

Tja, thuis is je chromecast verbonden met je modem, niet met je telefoon. Verder dan zo'n 30 meter van je modem doet die chromecast het dan niet.

N.B. je modem meenemen is geen optie.

Wel om chromecast met het modem ter plaatse te verbinden. Dat is dan weer niet mogelijk met een gedeeld wifi netwerk als camping, hotel, e.d.


Ik heb hem. Opnieuw ingesteld maar dan nog steeds niet


Als telefoon en chromecast op dezelfde wifi zitten zou het moeten kunnen.

Maar dus niet altijd. Zat je in een hotel? Gebruikte je wifi van hotel, camping o.i.d.? Dan is het geblokkeerd dat aangemelde apparaten “elkaar zien”.


Was centerparcs


Was centerparcs

Centerparcs werkt met KPN HotSpots. Dit netwerk is naar mijn weten dusdanig ingericht dat apparaten volledig geïsoleerd zijn van elkaar en elkaar niet kunnen zien. Dit ten behoeve van de veiligheid van het netwerk en haar gebruikers. De vraag is ook of de Chromecast überhaupt goed verbonden kan worden aangezien er ingelogd moet worden op de HotSpots-webpagina, veel smart-home apparaten ondersteunen dit niet waardoor een apparaat zoals de Chromecast nooit verder komt dan het stukje ‘verbinden met het netwerk’, de internettoegang wordt echter nog steeds geblokkeerd.

 

Voor dergelijke netwerken zou je zelf een travel-router kunnen aanschaffen. Deze verbindt je draadloos met de Hotspots-pagina en creëert zijn eigen wifi-netwerk met eigen regels. Apparaten binnen dat netwerk kunnen dan gewoon communiceren met elkaar. Hierbij is het echter wel weer van belang dat het IP-subnet waarin de travelrouter werkt anders is dan die van het netwerk waarmee je verbindt om IP-conflicten te voorkomen.


 

Voor dergelijke netwerken zou je zelf een travel-router kunnen aanschaffen. 

Zie 

 


Ik heb net een nieuwe smart tv en wilde via mn samsung mobiel itv van kpn kijken. Netflix kan wel. Kpn niet hoe kan dat of hoe los ik t op??


Ik heb net een nieuwe smart tv en wilde via mn samsung mobiel itv van kpn kijken. Netflix kan wel. Kpn niet hoe kan dat of hoe los ik t op??

Jouw Samsung draait op Tizen en niet op Android en daarmee dus ook geen ingebouwde Chromecast. Je kunt dan ook niet casten naar die Samsung televisie.

Als je die Samsung thuis hebt staan dan kan je echter wel de smart-TV app van KPN op installeren en via die app televisie kijken.


Ik heb net een nieuwe smart tv en wilde via mn samsung mobiel itv van kpn kijken. Netflix kan wel. Kpn niet hoe kan dat of hoe los ik t op??

 

Misschien kan je een Apple TV met een HDMI kabel aansluiten, dan kan je het als het goed is wel kijken!


Ik heb net een nieuwe smart tv en wilde via mn samsung mobiel itv van kpn kijken. Netflix kan wel. Kpn niet hoe kan dat of hoe los ik t op??

Misschien kan je een Apple TV met een HDMI kabel aansluiten, dan kan je het als het goed is wel kijken!

Of, veel goedkoper, gewoon een Chromecast gebruiken.


Ik heb net een nieuwe smart tv en wilde via mn samsung mobiel itv van kpn kijken. Netflix kan wel. Kpn niet hoe kan dat of hoe los ik t op??

Misschien kan je een Apple TV met een HDMI kabel aansluiten, dan kan je het als het goed is wel kijken!

Of, veel goedkoper, gewoon een Chromecast gebruiken.

Klopt, ik wilde alleen de optie vermelden. Voor hetzelfde geld ken je iemand in je vrienden- / familiekring die nog zo'n ding over hebben.