Skip to main content

Ik heb een nieuwe LG 32LQ63006LA die ik heb aangesloten met een HDMI kabel op het zwarte KPN kastje. Deze is met een cat5E netwerkkabel verbonden met het Sagecom modem.

Als ik de kanalen automatisch wil instellen nadat ik met de afstandsbediening de source op HDMI1 heb gezet doorloop ik het gehele menu: automatisch afstemmen → kabel → alleen digitaal → overige providers en vervolgens worden er 0 kanalen gevonden. Wat me opvalt is dat de source daarna weer is teruggesprongen naar 'liveTV".  Ik heb uitgebreid met KPN gebeld maar we zijn er niet uitgekomen. 

Heeft iemand nog een idee?

U moet helemaal geen zenders zoeken of kanalen instellen. Zo werkt het niet bij KPN. 

U gebruikt de witte afstandbediening van KPN om het kastje te bedienen. Met de afstandbediening van de LG tv doet u niets. 

Het enige wat u doet met de LG afstandbediening is de juiste source instellen. Zodat u het beeld ziet wat het kastje over de HDMI kabel naar de tv stuurt. Verder niets.


Goedemorgen beste u nieuwe tv is een grote monitor geworden. De decoder geeft alle zenders door aan u tv als u de kpn afstand bediening gekoppeld heeft aan u tv kan u het geluid bedienen en van kanalen wisselen. 😀👍


@Oeroe , kanalen instellen op de wijze zoals u beschrijft stamt uit de tijd dat we zelf nog een antenne op het dak hadden of een verbinding middels een CAS. De TV’s van nu zijn idd ‘slechts’ een monitor met mogelijkheid tot connectie via Wifi, HDMI of een insteekmodule.

@Nick83 beschrijft de juiste volgorde: de juiste bron (HDMI 1, 2 of 3) kiezen en zorgen dat het KPN kastje ‘aan’ staat. Daarna gaat alles als vanzelf. 


 

@Oeroe , kanalen instellen op de wijze zoals u beschrijft stamt uit de tijd dat we zelf nog een antenne op het dak hadden of een verbinding middels een CAS. De TV’s van nu zijn idd ‘slechts’ een monitor met mogelijkheid tot connectie via Wifi, HDMI of een insteekmodule.

 

 

 

U gebruikt de witte afstandbediening van KPN om het kastje te bedienen. Met de afstandbediening van de LG tv doet u niets. 

Het enige wat u doet met de LG afstandbediening is de juiste source instellen. Zodat u het beeld ziet wat het kastje over de HDMI kabel naar de tv stuurt. Verder niets.