Skip to main content

Mijn vraag is hoe ik mijn KPN afstandsbediening kan koppelen aan mijn sony tv?

Ik heb via instellingen op de tv het geprobeerd want daar wordt stap voor stap alles uitgelegd. 

Maar het probleem is dat mijn modelnummervan de tv niet voorkomt in de lijst. Weet iemand hoe nu verder te gaan?Bvd

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @keeszz ,

Welke afstandsbediening heb je?

 


Aannemende dat je de middelste van de bovenste rij hebt, wat het meest waarschijnlijkste is

Reset dan eerst de afstandsbediening en probeer het dan opnieuw

kijk hier hoe:
 


Reset de afstandsbediening eerst even op deze manier:

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 


Je zou dan ook nog via de PDF kunnen proberen,Die werkt bij meer tv´s dan de code met 1 cijfer.

 


Hoi @keeszz, ik zie dat de community je al te hulp gesprongen is! Is het je nog gelukt de afstandsbediening in te stellen?

Op www.kpn.com/afstandsbediening kun je per type afstandsbediening en merk/type TV ook de relevante stappenplannen en codes vinden!


Sinds kort werkt mijn afstandsbediening voor VIP5202 tv-ontvanger niet meer met mijn Sony Bravia. Ik heb al bovenstaande stappen al zo’n 20 x geprobeerd, zelfs opnieuw opstarten van de ontvanger. De ab is nog geen 8 mnd oud. Een nieuwe gratis ab die je volgens de website kan bestellen is onmogelijk, ik krijg steeds de mededeling dat “er een fout is opgetreden” en telefonisch is ook niet te doen. Ik kan een nieuwe via de web-shop bestellen maar die is € 20,- Heeft iemand nog een andere suggestie?


Hallo @Brenda847468 , de AB resetten en opnieuw koppelen.

Als de AB al defect zou zijn, kun je deze niet online bestellen, dat kan alleen telefonisch.

 


He JanD, dank voor je reactie, ik heb hem al met gereset met het blauwe en rode knopje, en daarna opnieuw gekoppeld maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik las ook de tip om naar de kan winkel te gaan want telefonisch krijg ik niemand te pakken en met de virtuele assistent lukt het ook niet.

 


Hallo @Brenda847468 bij de KPN-winkel kunnen ze n iets voor je betekenen, of je zou je tv-toestel ook mee moeten nemen.

zie hieronder:

 


Oke, bedankt voor de tip😃, nou dan probeer ik het telefonisch nog wel een x en anders toch maar met 2 afstandsbedieningen werken.

 


Hallo @Brenda847468 , je zult toch altijd 2 ab's moeten blijven gebruiken. De ab van de decoder is alleen voor de basale functies van je tv,voor de specifieke functies van je tv blijf je altijd de ab van je tv nodig hebben.