Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn huidige tv-otvanger omruilen?

• September 30, 2025
  • 13 reacties
  • 143 keer bekeken

Ik heb het hele menu mbt slecht beeld en geluid meerdere keren doorlopen. De laatste keer kreeg ik aan het einde 3 opties; 1) omwisselen tbv ontvanger 2) telefonisch contact of 3) een monteur. Hierbij kon je via een link de tarieven op vragen. Hier ben ik behoorlijk van geschrokken. Aangezien jullie zelf aangeven dat waarschijnlijk de tv ontvanger stuk is, wil ik deze graag omwisselen. Hoe zet ik dit in gang?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Goed dat je al gebeld hebt en het was dus even verholpen. Als het echt DVS200-adapters zijn, dan raad ik je wel ten zeerste aan deze te vervangen. Kijk even of ze hetzelfde eruit zien als de afbeelding hieronder. Deze hebben hun beste tijd wel gehad waarschijnlijk en kunnen eigenlijk niet meer mee in de vaart der volkeren. Je kunt dan gaan voor DVS1200-adapters (via Marktplaats of Bol) en nog beter zou SuperWifi versterkers zijn. 

13 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • 1183 reacties
  • September 30, 2025

Via 0800-0402

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • October 3, 2025

Hoi ​@Ronald Gort. Niet zo fijn dat je slecht beeld en geluid ervaart wanneer je tv kijkt. Dan moet dat zo snel mogelijk verholpen worden. 

Ik moet zeggen dat over het algemeen deze problemen niet zo snel aan de tv-ontvanger liggen, maar meer aan de verbinding tussen de ontvanger en het modem (of eventueel je verbinding naar buiten). Ik weet niet of je al contact hebt gehad met onze helpdesk, maar anders zou het helpen om de onderstaande vragen te beantwoorden. Dan kunnen we eens verder kijken. 

• Welke tv-ontvanger gebruik je? Is dat de DIW7022 of VIP5202 bijvoorbeeld
  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem? Is dat draadloos of rechtstreeks bekabeld op het modem
  • Gebruik je misschien nog een switch of Wifi versterker die tussen tv-ontvanger en modem is aangesloten? Of misschien zelfs een draadloze verbindingsset?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden! En ook of je al contact hebt gehad met de klantenservice en wat daar uit gekomen is :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 3, 2025

Ik heb al contact gehad met iemand van de helpdesk. Via hem is de draadloze verbindingset opnieuw gekoppeld. Hiermee was gisteravond het probleem verholpen. Echter vanochtend was er wederom geen koppeling tussen de 2 dvc's en dus wederom geen tv. 

Ik ben dit weekend niet thuis, ik kan je dus niet vertellen welk type tv-ontvanger ik heb. Maar probleem lijkt zich te concentreren op de verbindingset en niet op de tv-ontvanger.

Ook het type van de verbindingset weet ik niet. Deze zou volgens de beschrijving van de Kpn op de voorkant moeten staan, maar daar staat het niet. Vermoedelijk is het een DVC 200.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Goed dat je al gebeld hebt en het was dus even verholpen. Als het echt DVS200-adapters zijn, dan raad ik je wel ten zeerste aan deze te vervangen. Kijk even of ze hetzelfde eruit zien als de afbeelding hieronder. Deze hebben hun beste tijd wel gehad waarschijnlijk en kunnen eigenlijk niet meer mee in de vaart der volkeren. Je kunt dan gaan voor DVS1200-adapters (via Marktplaats of Bol) en nog beter zou SuperWifi versterkers zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 5, 2025

Hoi Arjan,

Dank voor je antwoord. Ik ga het eerst proberen met een nieuwe verbindingset.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • October 7, 2025

Helemaal goed. Laat maar weten of het daarna beter gaat!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 7, 2025

Ik heb inmiddels de verbindingsset vervangen door een wifiversterker. Het beeld en geluid blijft haperen. Het modem is reeds diverse keren herstart. Tevens heb ik opnieuw de software geladen op de tv-ontvanger. Ook dat hielp niks. Ik krijg steeds meer het idee dat het toch aan de tv-ontvanger ligt. Kan deze omgewisseld worden ?

• 7045 reacties
  • October 7, 2025

Probeer het eerst eens met een rechtstreekse kabel. Dat zal zekerheid geven of het echt in de Experiabox of tv ontvanger zit.

Heb je een verbinding over koper of over glasvezel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 8, 2025

Het is voor mij niet mogelijk om de ontvanger rechtstreeks te verbinden met het modem. Ik heb nl niet zo'n lange kabel. Wij hebben een glasvezel verbinding.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • October 9, 2025

Jammer dat een Wifi versterker geen verbetering geeft. Dat is wel een zwarte KPN SuperWifi versterker? Ik denk nog steeds dat het probleem 'm niet in de tv-ontvanger zit, maar dat de verbinding niet stabiel genoeg is. 

Je kunt het beste dan even weer telefonisch contact zoeken met de helpdesk. Dan kunnen ze wat zaken voor je doormeten en je helpen met de verbinding (naar de tv-ontvanger). Ze kunnen je ook een gratis 10 meter kabel toesturen, zodat je dan kunt testen of het probleem in de verbinding of het apparaat zit. 

Maak hiervoor een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 478 reacties
  • October 9, 2025

Ik heb inmiddels de verbindingsset vervangen door een wifiversterker. Het beeld en geluid blijft haperen. Het modem is reeds diverse keren herstart. Tevens heb ik opnieuw de software geladen op de tv-ontvanger. Ook dat hielp niks. Ik krijg steeds meer het idee dat het toch aan de tv-ontvanger ligt. Kan deze omgewisseld worden ?

Glasvezelkastje ook herstart? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 9, 2025

Ik weet niet wat er veranderd is, maar het beeld en geluid is de afgelopen 1,5 dag gewoon goed. Ik ben een beetje bang dat dit van tijdelijke aard is, maar we zullen zien. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2709 reacties
  • October 13, 2025

Via de verbindingsset of via de Wifi versterker? Als de Wifi verbinding geoptimaliseerd is voor jouw woning, dan is het goed mogelijk dat je nu goed beeld en geluid houdt. Mocht je toch weer tegen problemen aanlopen, probeer dan eens de Wifi Manager te doorlopen. Die zou dan weer moeten helpen. 

Ik hoop dat je over het weekend ook een stabiele verbinding hebt gehouden en je goed tv hebt kunnen kijken. Laat maar weten of je nog iets van hulp nodig hebt!Â