Skip to main content

Beste forumleden,

Ongetwijfeld dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil mijn Arris TV-box aansluiten via de HDMI-kabel op mijn tv. Echter hangt mijn tv, doormiddel van een tv beugel aan de muur verder dan 1,5m van de Arris box vandaan. Ik vroeg me daarom af kan je je tv ook connecten met KPN TV zonder de HDMI-kabel? 

Mocht ik toch een andere HDMI-kabel nodig/ willen hebben (+/- 2m) welke HDMI-kabel is dan aan te raden en aan welke eisen moet die voldoen? Ik heb 4K TV-abbo bij KPN. 

Dank jullie wel voor de hulp alvast!

Groet, Maurits..

Hoi @Moris 
Je zou eventueel ook een HDMI-verlengkabel kunnen nemen.
Een complete kabel in de juiste lengte heeft wel de voorkeur.
Let op de kwaliteit, moet 4K ondersteunen (de meeste doen dat wel)

Draadloos aansluiten heeft beslist geen voorkeur i.v.m. storing

Kijk hier voor de HDMI kabels


Goedemorgen @Moris,

Ter aanvulling op @huistijger, ga voor versie 2.1 (2.0/2.0A). Zal voor regulier (HD) kijken niet per se noodzakelijk zijn, maar voor 4K een absolute aanrader. Plus, beter voorbereid op de toekomst.


Dank je @TijtheMan  heb de link aangepast.


Hoi @Moris 
Je zou eventueel ook een HDMI-verlengkabel kunnen nemen.
Een complete kabel in de juiste lengte heeft wel de voorkeur.
Let op de kwaliteit, moet 4K ondersteunen (de meeste doen dat wel)

Draadloos aansluiten heeft beslist geen voorkeur i.v.m. storing

Kijk hier voor de HDMI kabels

 

Goedemorgen @Moris,

Ter aanvulling op @huistijger, ga voor versie 2.1 (2.0/2.0A). Zal voor regulier (HD) kijken niet per se noodzakelijk zijn, maar voor 4K een absolute aanrader. Plus, beter voorbereid op de toekomst.


Prima opties allebei! 💚

Voeg ik hier zelf nog onze Smart TV app aan toe, mits de TV geschikt is. Voor meer informatie kan je de kennispagina rustig doornemen om te kijken wat er mogelijk is en binnen je wensen valt.


 


Dank jullie wel voor de antwoorden, daar heb ik zeker wat aan. Als ik jullie reacties goed begrijp, kan je het beste voor 1 lange HDMI-kabel gaan met versie 2.1 erop. 


Graag gedaan! In dit geval zal een lange kabel, welke je vaak netjes weg kan werken, inderdaad de beste optie zijn.