Skip to main content

Ik heb 2 stuks TV ontvangers VIP 1853. Heb net een afspraak gemaakt om 1 ontvanger (serie nr eindigt op 6515). Echter heb ik nög een ontvanger welke niet meer reageert . Deze komt (ondanks dat het is aangesloten) niet voor op de om te ruilen aparatuur. (serienummer M11239twa111).

Hoe ruil ik deze om ?

zijn de nwe tv ontvangers voorzien van scart aansluiting ?

Je zal een HD ontvanger krijgen van Arris vip2952. (kleine kans op een HD ontvanger Arcadyan hmb2260).

Deze beschikken over

HDMI uitgang
SCART uitgang (cvbs / rgb)
Analoge audio uitgang (3,5 mm line out)
Optische audio uitgang (digitaal dus)

Verder de aansluitingen voor netwerk, stroomadapter

Let op: dit zijn wel de laatste ontvangers met scart. Nieuwe klanten krijgen al de nieuwste zonder scart. Maar als je tv alleen nog maar scart heeft … is het wel eens tijd te moderniseren. Want de doorgifte is bij vrijwel alle zenders ook al HD. Dat komt er met scart niet uit natuurlijk.

De ontvanger die niet meer werkt kun je telefonisch omruilen. Of een forum kpn moderator kan dit voor je doen.

tel. 0800-0402 maa t/m vrij 8:00-20:00; zat (9:00-17:00)


Hoi @RonMaat ,

Voor die andere ontvanger kan je van maandag tot zaterdag even 0800-0402 bellen, vermoedelijk staat hij op iemand anders abonnementsnummer.

Wat betreft je andere vraag, de nieuwe HD ontvangers(HMB2260 en VIP2952) hebben allebei scart.Alleen de 4K ZXV8001 en VIP5202 niet, maar die krijg je ook niet bij een omruil van een Motorola.Je kunt dus gebruik blijven maken van scart😊


Hoi @PeterG ,

Moderniseren hoeft niet persé, als @RonMaat tevreden is met de beeldkwaliteit, is daar op stroomverbruik na geen enkele reden toe.De HMB2260 en VIP2952 zullen nog wel even blijven werken.


Bedankt mensen !

 


Tja, een beeldbuis tv verbruikt al gauw het dubbele of meer t.o.v. een moderne flatscreen. Zolang je de beeldbuis blijft gebruiken ga je nooit die nieuwe(re) tv "verdienen".

Andersom wel.


Is het gelukt @RonMaat om ook de 2de Motorola om te ruilen? 


Dank Jeroen voor de aandacht. Ga vanmiddag bellen (vanmorgen niet op kantoor)


Beste Jeroen, wil je toch even een update geven: heb gisteren uitgebreid met een kpn medewerker gesproken: een 2e tv ontvanger konden zij niet meer nagaan omdat zij de gegevens na 2 jaar verwijderen Dit ivm privacy (hier hangen ze tegenwoordig alles aan).  Heb echter altijd 2 stuks gehad zonder bijbetaling en ik heb de gegevens nog wel. Kennelijk kan men eenzijdig een contract wijzigen. Maarrr… de goede man had een voorstel. hij zou nóg een tv ontvanger zenden te samen met een modem (omdat die van mij ook verouderd is) en zou het in een gewijzigd contract ook nog goedkoper worden. Het zou een husselcontract worden en heb nog specifiek (!!) gevraagd of dit ook per maand opzegbaar was. “Ja, want het is alleen een wijziging in het contract.” Contract gisteren ontvangen en hang ik er dus een jaar aan vast !!! (Ben dus beduveld) Modem en TV ontvanger vandaag keurig ontvanger, maar de verzendstatus van de lopende orde voor de andere TV ontvanger was vandaag niet meer te vinden. Ik weer bellen  (krijg Mireille aan de lijn): ja meneer: contract is gewijzigd en kan ik er niets aan doen. U moet gewoon betalen ! Het voorgaande gesprek met de collega van deze dame is niet meer van toepaasing . “Als hij dat gezegd zou hebben, zal hij daar wel een reprimande voor krijgen….”Of ik daar wat mee op schiet. Kortom: binnen een dag 2 keer beduveld. Jammer, zo’n service. Na al die jaren bij de KPN, heb ik daar de langste tijd wel gehad.