Skip to main content

Ik ben aan het overstappen van Ziggo naar KPN en ik vraag me nu af waar ik straks radio mee kan ontvangen, ik heb nu een DVB-C digitale ontvanger tussen de coax van ziggo en kan dus dit kastje gebruiken met een schermpje waarin de radio zender zichtbaar is maar kpn heeft natuurlijk geen coax dus zijn er ontvangers die een eigen schermpje hebben en die je bv via het netwerk aansluit.

Ik wil eigenlijk niet steeds de tv aan moeten zetten om te kijken welke zender ik kan kiezen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bij kpn krijg je het radio aanbod met dezelfde ontvanger als voor tv. @dickiedick72 

Hdmi naar tv.

Optisch uitgang naar versterker. SP DIF 

Bij kpn is dus geen extra kastje nodig voor radio. 

De bij kpn sinds 2019 verstrekte ontvangers hebben geen eigen display. Maar dat went  gauw genoeg vind ik persoonlijk. 

Nota Bene. De Ziggo dvb-c radio kan je waarschijnlijk nog weken na beëindiging van je abonnement gebruiken. Want voor dat signaal moet een monteur naar je straat om de kabel naar je huis te ontkoppelen. In zo'n klein grijs kastje langs de erfgrens. 


Ik ben a 6 jaar weg bij Ziggo en heb ook nog steeds signaal op de kabel @dickiedick72  en gebruik ik als back-up voor het zeldzame geval de TV bij KPN uitvalt. Dus gewoon die radio aangesloten laten.

 

 


Reageer