Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik radio luisteren op de TV+ Box via mijn Denon AVR-S650H, zonder de tv aan te zetten?

• March 26, 2026
  • 13 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik krijg het niet voor elkaar om via TVBOX+ radio te luisteren op mijn Denon AVR-S650H. Hoe doe ik dat? Hoe moet ik mijn kabels verbinden? Ik moet perse tv aanzetten, dat wil ik niet.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@LeoWolters , welk merk en type tv decoder gebruik je van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Ik gebruik de Sagemcom DW 7022. Van Kpn 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@LeoWolters dan kun je de digitale uitgang van de DIW gebruiken om met een geschikte S/PDIFkabel met je eigen apparatuur te verbinden, wel even de digitale uitgang binnen de DIW activeren voor zover dat nog niet gebeurd is.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 28, 2026

Goedemorgen ​@LeoWolters , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier ook je vraag stelt! Ik zie dat ​@JanD je al op weg probeert te helpen, ben je met behulp van zijn informatie nog verder gekomen?
Ik kan je verder ook nog adviseren om dit artikel op onze Kennisbank over radio luisteren via de TV Box eens door te nemen, hier vind je ook de nodige tips & trucs die je wellicht verder kunnen helpen!

Laat je ons weten of het is gelukt en wat de stand van zaken is? Alvast bedankt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2026

Ik verwijs even naar 

@LeoWolters 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Haĺlo, welke invoerbron zet ik op mijn versterker aan?

Gr. Leo

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

In jouw geval OPTICAL bij DIGATAL AUDIO IN als ik de achterkant van jouw Denon zie ​@LeoWolters 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Bedankt Jan.

Maar op mijn Denon afstandsbediening vind ik geen button digital audio in.

Gr. Leo

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Beste ​@LeoWolters op de afstandsbediening kun je een bron kiezen. In de handleiding kun je zien welk symbool daar voor staat op de afstandsbediening .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2026

Optische ingang toewijzen aan ingang. Standaard is het allemaal analoog. 

Pagina 143 van de handleiding. 

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Ik krijg het niet voor elkaar om via TVBOX+ radio te luisteren op mijn Denon AVR-S650H. Hoe doe ik dat? Hoe moet ik mijn kabels verbinden? Ik moet perse tv aanzetten, dat wil ik niet.

Misschien lukt dit bij jouw systeem ook Leo.

Bij mij ging dat heel makkelijk , ik heb mijn KPN+ box [DIW7022] direct aangesloten op mijn Sony Hume cinemaset d.m.v. een OPTISCHE KABEL [Die moet de DENON wel hebben natuurlijk]

Wanneer ik mijn KPN+-box aanzet met zijn eigen AB en mijn Home Cinemaset met zijn eigen AB kan ik naar de radio van KPN + luisteren , je moet dan wel het volume regelen met de AB van je DeNon systeem [De zenders zoek je dan met de AB van KPN + box] 

PS.       Voorbeeld : Mijn favorieten muziekkanaal is 192TV op kanaal 113 , die beluister ik regelmatig zonder dat de TV aanstaat.

Succes.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

In jouw geval OPTICAL bij DIGATAL AUDIO IN als ik de achterkant van jouw Denon zie ​@LeoWolters

Ik had deze reactie ff gemist van je Jan , vandaar mijn oplossing betreffende het OPTISCHE , sorry

Ik heb helemaal geen bron hoeven instellen om radio te kunnen luisteren , of hij moet dat zelf regelen zoals ik het  gebruik en/of heb aangesloten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2026

Goedemorgen,

Ik wil een ieder bedanken voor het meedenken wat betreft mijn “probleem”. Uiteindelijk is het toch gelukt via brontoewijzing. Tip van Peter G.

Groet Leo