Skip to main content

Hallo forum, ben nieuw op dit forum en ben een leek op gebied audio. / elektronica

Mijn installatie bestaat uit,

Samsung TV gekoppeld met een Samsung Soundbar d.m.v HDMI arc.

Als ik met de KPN afstandsbediening de T.V knop indruk krijg ik beeld en geluid op de Soundbar. Nu wil ik geen TV-kijken maar alleen Radio luisteren, dus druk op knop Radio,

Vervolgens verschijnt de zender op TV-beeldscherm.

Hoe kan ik Radio luisteren zonder dat TV aanstaat? Installatie aan zetten op alleen Soundbar, zonder tv, werkt niet. Wat te doen?

Iedere tv decoder heeft een geluids uitgang, daar kun je de soundbar of een geluidsinstallatie op aansluiten en radio luisteren zonder de tv aan @Jack.mt 


Stel in tv-ontvanger en tv beide in audio instelling op pass through. Vele apparaten geven HDMI signaal ook in standby door (b.v. Hifi-receivers). Probeer het uit, misschien geef jouw TV ook in standby HDMI signaal door. Anders moet je de tv-onvanger direct met de soundbaar verbinden (HDMI of alleen audio uitgaan)


De meeste soundbars zijn ook gelijk een slimme speaker. Je kan ook muziek luisteren via bijvoorbeeld Tune in of Juke.


Iedere tv decoder heeft een geluids uitgang, daar kun je de soundbar of een geluidsinstallatie op aansluiten en radio luisteren zonder de tv aan @Jack.mt 

De zenderbediening doe je vervolgens wel via de tv-ontvanger. @Jack.mtÂ