Skip to main content

Hoe kan ik met mijn KPN afstandsbediening switchen op mijn Philips tv tussen HDMI 1 en HDMI 2?

Met het knopje linksonder op de afstandsbediening kan ik wel zien dat er diverse mogelijkheden zijn zoals o.a HDMI 1 en HDMI 2, maar ik kan niet switchen naar een van die andere mogelijkheden.

Hallo @TvI48 , met het bronknopje kun je de bron openen en met de pijltjestoetsen kun je naar boven of naar beneden scrollen, of naar links en naar rechts, tot je de goede bron gevonden hebt en dan op OK drukken.

Succes.

 


Hallo JanD

Bedankt zover.

Maar als het bronknopje het knopje linksonder op de afstandsbediening is, dan werken de pijltjes toetsen rondom de OK knop niet als ik dat knopje ingeschakeld heb.

Ik zie dus wel dat hij op HDMI 1 staat, maar scrollen naar HDMI 2 werkt niet.

 


Hallo @TvI48 bij mij zit de source-knop onder de 7.

Kun je eens een afbeelding plaatsen van jouw afstandsbediening?

 


Het knopje waarmee ik kan zien dat de tv op HDMI 1 staat zit onder de 7.

 


Hallo @TvI48 , dat is de juiste knop, die druk je 1 keer in,loslaten,  dan staat de aanwijzer op een bepaalde plek, bijvoorbeeld. Hdmi1, met de pijltjestoetsen kun je het beeld op de tv verplaatsen en dan op ok drukken.

Als dat bij jou niet (meer) werkt kan dat aan de ab liggen, lijkt me ook al vrij oud. Ik zou een gratis nieuwe aanvragen als ik jou was.

Succes.

 


Hallo JanD,

Op de door jou aangegeven manier werkt de ab inderdaad niet (meer).

Zodra we weer naar de KPN winkel mogen zal ik daar naar toe gaan. 

Dank voor de hulp en tips.

Groet, TvI48 


Het moet gewoon kunnen mits het de D3 versie is van deze afstandsbediening. Met mijn Philips uit 2013 kan ik (volgens mij, kan het nu niet proberen) met de D3 wel ingang wisselen m.b.v. source knop: up en down van het kompas én de ok knop.

Houdt de STOP knop ingedrukt totdat rode ledje 2 x knippert. Typ 525 in.

Nu zou het moeten werken….


Hallo PeterG

De versie van mijn ab is een C3. Maar ik heb inmiddels een gratis nieuwe ab besteld bij de KPN en als het goed is, krijg ik die morgen of overmorgen in de bus.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Groet, tvi48


Ik heb exact hetzelfde issue met exact hetzelfde (oude) type afstandsbediening.  Hoe kom ik aan een nieuwe ( D3) afstandsbediening?


De D3 is niet meer leverbaar, @Banita . Het wordt dan de T4H (afb. 2)

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

Â