Skip to main content

ik had een vraagje ik heb een kpn tv+ box 

als ik op de zilveren knop druk om in het menu te komen 

is er dan ook een knop of optie om deze te sluiten ik kom er nu alleen uit door op een van de cijfers te drukken en dan gaat hij naar die zender

ook valt het mij op dat als je op de menu knop drukt hij niet altijd op de zender blijft staan waar je op kijkt maar springt hij naar NPO 1

 

alvast bedankt

Hallo, @Marco van O. ,: je kunt terug gaan door op het kromme pijltje te drukken. Dan ga je uit het menu.


Je bedoelt de menu knop op de ab van de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box).

Dan kom je in het menu en daar kan je kiezen wat je wilt zien, bijvoorbeeld een app of instellingen, etc.

Een cijfer is ook een optie, dan ga je naar die zender toe.


iemand heeft de topic naam veranderd dit was niet mijn vraag ik vraag niets meer via het forum is al de zooveelste keer


iemand heeft de topic naam veranderd dit was niet mijn vraag ik vraag niets meer via het forum is al de zooveelste keer

Hallo @Marco van O. dat heeft een moderator gedaan voor de duidelijkheid en overzichtelijkheid.

 


dat snap ik maar dit is al de vierde keer waardoor mijn vraag niet meer begrepen wordt maar met het kromme pijltje kom ik niet uit het menu


dat snap ik maar dit is al de vierde keer waardoor mijn vraag niet meer begrepen wordt maar met het kromme pijltje kom ik niet uit het menu

Hallo @Marco van O. dat kromme pijltje betekent terug naar een vorige pagina of vorig menu.

Als dat bij jou niet werkt, werkt het bij mij en bij anderen ook niet, want dan zit je al in het hoofdmenu.

Je kunt dan vanuit het hoofdmenu een keuze maken wat je wilt doen.

Hoe heb je de decoder ingesteld? Opstarten met meteen live tv of opstarten met uitgebreid menu?

 


ik bedoelde ook om uit het hoofdmenu te komen en inderdaad start ik op met live TV  ik snap dat als je ergens op drukt dat ik terug ga met het kromme pijltje naar het vorige scherm weer het gevolg van het veranderen van de topic naam nu alweer een paar berichtjes verder terwijl mijn vraag duidelijk stond beschreven 


@Marco van O. 

 

Daarom is het altijd veel verstandiger om een eigen topic te starten.

Zie boven in de groene balk: “+ stel je vraag” (in een blauw veld). 

 

En gebruik s.v.p. ook: Hoofdletters, komma's, punten, etc.

Zodat de tekst ook goed leesbaar is.

Alvast mijn hartelijke dank. 


bedankt allemaal ik ben stuk wijzer pfff ik zie wel of er wat aan gedaan wordt


ik had alleen de vraag hoe ik uit het menu kom als ik op de zilvere knop heb gedrukt vind het gek dat mij dat alleen lukt als ik op 1 van de cijfers druk

en dan vraag ik dit niet aan de moderators die alleen maar hun standaard verhaaltje kunnen op ratelen van zit er apparatuur tussen nieuwe kabel geprobeerd enz enz enz enz enz enzenz enz enz


Een zender kiezen met de cijfertoetsen is wel de kortste klap. Naar 'nu op tv' kan ook maar dat is veel meer handelingen. 

Of opgeslagen en opname kiezen en starten. 

Of startscherm en van daaruit verder.

....radio knop voor laatste radio zender. 

Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Zoveel routes. Ik zie geen probleem. En hier creëer je er een. 


ik was goed begonnen maar als een moderator mijn vraag stelling aanpast komt er verwarring 

ben nu ander half jaar bij de KPN en heb een aantal vragen gesteld en telkens is de vraagstelling door een van jullie  (toppig veranderd) en dit bracht elke keer verwarring dit had met 1 anwoord klaar kunnen zijn net als mijn andere toppics  

vind het wel vreemd dat ik niet met 1 druk op een knop terug kan uit het hoofd scherm

maar in iedergeval bedankt ben erg tevreden over het internet maar tv van KPN ik kan aan de gedachten gang hierachter niet wennen maar dit zal wel aan mij liggen ????


Wat is het probleem? Je komt op vele manieren uit de menu schermen. 

Je drukt tenslotte op de home knop om iets anders te doen wat je keek. Bijvoorbeeld naar een opname of een streaming dienst. En dan ben je ook uit het menu. 

Er is dan toch geen logica om met één druk op de knop weer te zijn waar je was voordat je die knop indrukte?

Maar ik doe het altijd met het nummer van een tv of radio zender. 

Maar om van zender te wisselen is de home knop helemaal niet nodig! Gewoon meteen de cijfertoetsen van de zender waar je naartoe wilt. 1 tot 3 cijfers. 


zo doe ik het ook komt goed laat maar komt goed kan ik dit topic verwijderen of mag ik dit zelf ook al niet meer doen 

veel te veel woorden vuilgemaakt hierover

ik heb mijn porsie wel gehad hier ben de standaard riedeltjes hier zat


@Marco van O. 

Nogmaals, hoofdletters, komma's, punten, etc. maken een tekst leesbaarder.😉😊


Als je de zilveren knop de Home-knop bedoeld, dan bent je terug op startscherm. Je kan met de navi-toetsten na een ander kanaal gaan en OK drukken of gewoon een keer OK drukken dan ben je weer terug op het oorspronkelijke kanaal.


dat snap ik maar dit is al de vierde keer waardoor mijn vraag niet meer begrepen wordt maar met het kromme pijltje kom ik niet uit het menu

Hi @Marco van O.! Ik wil toch even reageren. Met de toets met het kromme pijltje blijf je inderdaad in het home scherm. Deze toets dient voor het doen van een stap terug. Gezien het menu de basis is kan je daarin niet verder terug. De cursor wordt dan op het woordt start gezet. Als je daarna nog een keer drukt gebeurt er verder niks. 

In dit topic is door meerdere mensen uitgelegd wat je wel kan doen hierna. Dat hoef ik verder niet nog een keer uit te leggen. 😉


Hallo, @Marco van O. ,: je kunt terug gaan door op het kromme pijltje te drukken. Dan ga je uit het menu.

Ter aanvulling: met het kromme pijltje ga je steeds een stap terug...je kunt het menu helemaal verlaten door de cijfertoetsen te gebruiken of de Home of OK-knop.


Er is dan toch geen logica om met één druk op de knop weer te zijn waar je was voordat je die knop indrukte?

Ik vind dit de enige logische optie, en die ontbreekt dus. Tenminste, er is ook geen andere knop die deze functie vervult.


Reageer