Skip to main content

Hoe kan ik DAB aanzetten op mijn tv, of hoe kan ik DAB gebruiken?

Of moet ik apps downloaden?

Wat bedoelt u met "DAB"? Bedoelt u DAB+ radio? 


Ja dat bedoel ik

 


Ja dat bedoel ik

Een tv zou dat dan moeten ondersteunen. Het is een stukje hardware wat in de tv ingebouwd zou moeten zijn. Maar ik denk dat er niet veel tv's zijn die dat aan boord hebben.

Ondersteund uw tv het wel dan?


nou dat zou kunnen maar ik snap niet hoe het werkt. En waar het staat op mijn tv.


Het staat nergens en het kan niet ingeschakeld of geïnstalleerd worden. Uw tv ondersteund het of niet. Als u het niet weet, dan zal uw tv het waarschijnlijk gewoon niet ondersteunen. 

Als u een tv ontvanger van KPN heeft, dan kunt u die gebruiken om naar de radio te luisteren. 


Dan weet ik dat, ach ja ik kan de zender ontvangen op mijn pc. Bedankt.

 


Hallo @Luwol ,

Er zijn geen TV’s met DAB+. Je kunt wel een speciale DAB+-radio kopen. Die zijn er in alle soorten en maten. Van een eenvoudige wekkerradio tot complete HiFi-tuners. Neem eens een kijkje op deze website. Daar staat een enorme keuze: 

https://www.radiowinkel.com/c-92829/dab-radio-s-digital-radio/

 

Je kunt ook een app downloaden voor radio via jouw TV, maar dat is dan geen DAB+. Dat is internetradio. 


Ah nu begrijp ik het, bedankt


Als je een Smart tv hebt, dan kan je van diverse zenders op de tv de app installeren en gebruiken.

Of via de browser in de tv de radiozender opzoeken.

 

Of te wel Internet Radio.😉😊


Één app is voor 1000-en radiostations over de hele wereld al genoeg @joop2011 . Met de app MyTuner. 


Één app is voor 1000-en radiostations over de hele wereld al genoeg @joop2011 . Met de app MyTuner. 

 

En @Luwol die kan zowel op de Smart tv als op de DIW7022 (KPN tv+ box).


Dan ga ik er binnenkort naar kijken! bedankt


Ik heb in ieder geval de zender gevonden. Bedankt ik ga het verder uitzoeken.


Er zijn geen TV’s met DAB+.

Dat dacht ik eigenlijk ook al. Maar ik dacht: laat ik dat maar niet schrijven, want dan komt er natuurlijk weer iemand met een linkje naar 1 of ander bijzonder model die het wel heeft 😁


Ik heb in ieder geval de zender gevonden. Bedankt ik ga het verder uitzoeken.

Uw kunt ook radio apps downloaden via de STB zoals bv  Radio NL dit zijn radio platform apps waar tientallen en meesvoorkomende zenders te vinden zijn. 

Werkt erg handig ook gewoon voor onderweg op je telefoon bv

suc6


dan snap ik in ieder geval hoe het werkt bedankt


Hallo @Luwol ,

Er zijn geen TV’s met DAB+. Je kunt wel een speciale DAB+-radio kopen. Die zijn er in alle soorten en maten. Van een eenvoudige wekkerradio tot complete HiFi-tuners. Neem eens een kijkje op deze website. Daar staat een enorme keuze: 

https://www.radiowinkel.com/c-92829/dab-radio-s-digital-radio/

 

Je kunt ook een app downloaden voor radio via jouw TV, maar dat is dan geen DAB+. Dat is internetradio. 

Ah nu begrijp ik het, bedankt

Ok @Luwol ,

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Een speciale DAB+-radio gekocht of luister je nu radio via een TV-app? 


ik heb het maar zo gelaten, ik luister de zender via internet


ik heb het maar zo gelaten, ik luister de zender via internet

OK , luisteren via internet is natuurlijk ook prima. 

Zelf luister ik nooit naar radio-zenders via mijn TV.  Wel via DAB+ of inderdaad via mijn computer, want daar heb je oneindig veel keus aan radiozenders. 

 


ik zal eens over een dab+ radio nadenken. of ik moet er al 1 hebben staan.


Je kunt wel een speciale DAB+-radio kopen. Die zijn er in alle soorten en maten. Van een eenvoudige wekkerradio tot complete HiFi-tuners. Neem eens een kijkje op deze website. Daar staat een enorme keuze: 

https://www.radiowinkel.com/c-92829/dab-radio-s-digital-radio/

 

 

Groot gelijk. Een aparte DAB+-radio is wel zo handig in het gebruik. Je hebt ze in alle soorten en maten.

Hierboven nog een keertje de link om ideeën op te doen.   


Oké

bedankt