Skip to main content

Ls.,

Ik kijk nu op mijn 2e TV met een interactieve smartcard, via Ziggo.

Op mijn 3e TV kijk ik ook via Ziggo d.m.v. een Humax digitale ontvanger.

Beide TV's zijn met coax-kabels aangesloten.

Vraag 1: welke voorzieningen heb ik nodig om met een KPN-Hussel-abonnement hier TV te kijken?

Vraag 2: wij krijgen binnenkort glasvezel. Zijn dezelfde voorzieningen dan toereikend?

 

Voor elke tv heb je een bekabelde tv-decoder nodig of een smartcard via Digitenne of kijken via een Chromecast of, bij een geschikte tv via de KPN-tv-app.

 


En je éérste TV? Ik neem aan via Mediabox van Ziggo (XL of Next).

JanD vermeld hoe het werkt bij KPN kort en krachtig (...) uit. Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust. JanD of ik kunnen en zullen er dan verder op ingaan. Aan de coax kabels heb je bij KPN niet veel meer.


Is allemaal duIdelijk echter aanvullende info nodig:

1. Wat kost een smartcard of chromecast of tv-decoder?

  1. Heeft het modem voldoende aansluitmogelijkheden?

Kijken via Chromecast kost niks extra's behalve de aanschafkosten van de Chromecast (40 tot 90 euro, afhankelijk van de versie).

Extra TV decoder kost 5 euro per maand.

Bij een moderne smart TV is ook de KPN TV app mogelijk via de app store van de televisie (LG en Samsung bijvoorbeeld). Is ook gratis.

Smartcard is geen glasvezel maar Digitenne. Dus die laat ik even buiten de vergelijking. 

Wat je vaak ziet is dat mensen de eerste TV aansluiten met de inbegrepen decoder. Soms een tweede TV ook maar sinds die smart TV app bestaat is dat vaak ook een goeie optie.


Moderne tv's hebben een ingebouwde Chromecast, die hoef je dan niet meer te kopen.

Als je nog geen klant bent van KPN, zo begrijp ik, heb je een internetabo van KPN nodig om tv te kunnen kijken, een tv-abo kost dan €10 per maand, elke decoder meer kost dan €5 per maand, maar vanaf 2 decoders is opnemen gratis.

 


Moderne tv's hebben een ingebouwde Chromecast, die hoef je dan niet meer te kopen.

Als je nog geen klant bent van KPN, zo begrijp ik, heb je een internetabo van KPN nodig om tv te kunnen kijken, een tv-abo kost dan €10 per maand, elke decoder meer kost dan €5 per maand, maar vanaf 2 decoders is opnemen gratis.

 

Ja voor KPN TV is KPN Internet benodigd want de TV gaat over de Internet.
KPN gebruikt geen coax.