Skip to main content

Wij krijgen in januari tv en internet via glasvezel. Nu hebben we in de slaapkamer een tv, en de zomerdag buiten in de aanbouw. Hoe kunnen we deze het beste en makkelijkste aansluiten zodat we tv kunnen kijken?

Hoi, welkom bij kpn en KPN TV.

Voor de eerste tv krijg je standaard een ontvanger bij je KPN TV abonnement. Deze dient bedraad (utp/lan) met het modem verbonden te worden.

Voor de slaapkamer- en buiten-tv hangt het een beetje van je eisen en mogelijkheden af. Daar is geen eenduiding antwoord voor.

Bijvoorbeeld of (1 van die 2 of beide) al smart zijn en model vanaf 2017 Samsung LG of een tv met Android-TV.

Ook kun je kiezen voor bijvoorbeeld de chromecast HD met Google TV of een streamingbox. Als de Nokia streamingbox 8000 of de 8010 of de 'bekende’ MI box. Mi is er ook als stick.

(nota bene: er is ook een 4k versie van de Chromecast met Google-tv, apps en afstandsbediening)

Je kunt dan via wifi (geen utp/lan draad nodig! handig voor de buiten-tv denk ik) tv kijken met de KPN TV app er op en alle andere apps die je erop zet. Dat is nog een voordeel boven de kpn ontvanger, waar je met de apps afhankelijk bent van die die kpn icm met dienst-eigenaar toevoegt.

Voor de slaapkamer-tv kan je natuurlijk ook een kpn ontvanger bijhuren. Dan is een utp/lan verbinding van af het modem naar de plek in de slaapkamer nodig.
Elke extra ontvanger kost ook € 5 per maand extra. Je kunt ze het beste bekabeld aansluiten.
Dat heb je met eigen apparatuur (smart-tv, streaming device) niet. Laatste is éénmalige aankoop.


Ik heb voor de overige 2 tv's een ontvanger erbij. Moeten deze dan vanaf de modem bekabeld aangesloten worden? Dus dan zouden er 3 ontvangers opzitten


Ik heb voor de overige 2 tv's een ontvanger erbij. Moeten deze dan vanaf de modem bekabeld aangesloten worden? Dus dan zouden er 3 ontvangers opzitten

Ja ... dat is voor het modem geen probleem hoor. Dat kan die makkelijk aan. Bent u bang dat die dat trekt ofzo?


Nee hoor. Maar vroeg me beetje af hoe het ging. Hebben nu alles op coax met splitters ertussen. Dus dit is nieuw en geen idee welke kabels enz we moeten aanschaffen voor de andere tv's 


Bij kpn gaat alles via internet. Dus dat soort kabels. Voorbeeld. En een splitter heet dan switch.Â