Skip to main content

mijn moeder van 86 heeft een KPN aansluiting. ze heeft een abonnement op NPO extra. ze betaalt hier 10 euro per maand voor. ik snap dat dit een aparte zender is. die deze maand gratis is, klopt dat?  wat is dan NPO start en NPO plus?  ik wil dit laatste bij haar installeren maar dat lukt niet…. ik heb het zelf wel bij KPN. HELP (-;

Hallo @Trienette Struik ,

NPO Start Plus is een betaalde aanvulling op NPO Start. Dit kost 2,95 per maand en staat volledig los van KPN. 

https://www.npostart.nl/plus

Je kunt NPO Start (Plus) kijken via internet of via een app op jouw TV.

Sinds kort heeft KPN ook een aparte app op de KPN-ontvanger. Lees daar meer over in dit topic: 

 

Jij geeft aan dat ze tien euro per maand betaald voor een abonnement op NPO Extra.

Het is mij niet helemaal duidelijk aan wie ze dat betaald. Als dat aan KPN is, dan is dat de prijs voor het complete basispakket van KPN. 

In het basispakket van KPN zitten dan weer niet de zenders NPO 1 Extra en NPO 2 Extra. Die zitten in het aanvullende pluspakket, Maar die twee zenders kun je wel weer gratis bekijken via NPO Start. 


Ok, dat ga ik vragen. dank je voor je reactie.


dus als ik het goed begrijp heeft iedereen NPO start en is plus een aanvulling daarop.

NPO extra is een apart abonnement? om die 2 zenders die in de gids staan te bekijken?

ik heb zelf wel NPO plus, vooral voor terug- en vooruit kijken.


Nee, niet helemaal.

Ook met gewoon NPO Start kijk je online naar NPO 1 Extra  en NPO 2 Extra. 

Het verschil tussen NPO Start en NPO Start Plus zit meer in langer kunnen terugkijken, geen reclames bij terugkijken en een betere beeldkwaliteit.

 

NPO schrijft :

Voor € 2,95 per maand geniet je onbeperkt van series, films en documentaires in de beste kwaliteit. Ook kijk je reclamevrij naar je favoriete programma's, waar en wanneer je wilt.

 

Wat is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus?

NPO Start, het oude Uitzending Gemist, is helemaal gratis. Daar zijn alle programma’s, die op NPO 1, NPO 2 en NPO 3 zijn uitgezonden, minstens een week lang terug te kijken. Ook kun je hier gratis de livestreams van NPO 1, NPO 2, NPO 3, en de extra kanalen bekijken.

NPO Plus is een extra service waar je tegen betaling van € 2,95 per maand programma's langer kunt terugkijken, of soms al eerder kunt bingewatchen. Reclamevrij en in een hogere beeldkwaliteit. Om bepaalde programma's, zoals series en buitenlandse programma's, langer dan 7 dagen te kunnen aanbieden, dienen de rechthebbenden een vergoeding te ontvangen. Deze extra kosten kunnen wij niet financieren uit de programmabudgetten, maar kunnen wij wel bekostigen door een vergoeding van € 2,95 per maand te vragen. NPO Plus is dus een extra service voor mensen die dit graag willen. Het gratis NPO Start blijft gewoon bestaan.